Μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά οξέα ωμέγα-3 βοηθά το DNA της καρδιάς, γι' αυτό το ιχθυέλαιο είναι τόσο ευεργετικό ύστερα από ένα έμφραγμα, αλλά και για την πρόληψή του, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Η νέα μελέτη ρίχνει φως στα οξέα ωμέγα-3, τα οφέλη των οποίων έχουν δειχτεί από έρευνες εδώ και μια 20ετία, γι' αυτό οι καρδιολόγοι τα συνιστούν στους ασθενείς με πρόβλημα στεφανιαίας νόσου ή εμφράγματος, για να μειώσουν τον κίνδυνο της πάθησης, όμως μέχρι σήμερα δεν ήταν σαφής ο μηχανισμός μέσω του οποίου ο οργανισμός ωφελείται.
Η νέα έρευνα, υπό τον δρα Ραμίν Φαρζανέχ-Φαρ του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (Σαν Φρανσίσκο), η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό του Αμερικανικού Ιατρικού Συλλόγου (JAMA), σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερ, ανακάλυψε έναν τέτοιο μηχανισμό που σχετίζεται με τη θετική επίπτωση στο DNA της καρδιάς.
Οι ερευνητές εστίασαν την προσοχή τους στο μήκος των τελομερών, δομών που βρίσκονται στο τέλος των χρωμοσωμάτων, τα οποία περιέχουν το γενετικό υλικό (DNA). Τα τελομερή φροντίζουν για τη σταθερότητα και την επιδιόρθωση των χρωμοσωμάτων. Η φθορά ή η σμίκρυνση των τελομερών, λόγω γενετικών ή περιβαλλοντικών παραγόντων, μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη γήρανση των κυττάρων ή καρκίνο.
Οι επιστήμονες μέτρησαν τα τελομερή στα κύτταρα αίματος εκατοντάδων καρδιολογικών ασθενών σε χρονικό διάστημα πέντε ετών και διαπίστωσαν ότι όσοι είχαν τις μεγαλύτερες ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο αίμα τους, είχαν και τα πιο μακριά τελομερή, συνεπώς απολάμβαναν τα ευεργετικά αποτελέσματα, όσον αφορά στη βιολογική "ηλικία" των κυττάρων της καρδιάς τους.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ωμέγα-3 οξέα αντισταθμίζουν το οξειδωτικό στρες, τη χημική αντίδραση που φθείρει τα κύτταρα μικραίνοντας το μήκος των τελομερών των χρωμοσωμάτων. Εναλλακτικά, τα ωμέγα-3 μπορεί να αυξάνουν την παραγωγή της τελομεράσης, του ενζύμου που μακραίνει και επιδιορθώνει τα τελομερή.
Οι ερευνητές δεν χορήγησαν συμπληρώματα διατροφής με ωμέγα-3, συνεπώς δεν είναι σαφές πόση ποσότητα ιχθυελαίου είναι η συνιστώμενη. Επίσης, όπως είπαν, επειδή μελέτησαν μόνο ασθενείς με πρόβλημα στην καρδιά, δεν είναι βέβαιο σε ποιο βαθμό τα ωμέγα-3 οξέα ωφελούν τους υγιείς ανθρώπους. Εκτός από τα ψάρια, τα ωμέγα-3 περιέχονται επίσης στα καρύδια, το λιναρόσπορο, τα πράσινα λαχανικά με μεγάλα φύλλα κ.α.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
«Η αγάπη είναι ένα όνειρο που γίνεται αληθινό όταν συναντιόμαστε» Aγνωστος «Η ψυχή που μπορεί να μιλήσει με τα μάτια, μπορεί...
-
1.Ο έρωτας παίρνει τα μυαλά εκείνων που έχουν μυαλά και δίνει μυαλό σ' εκείνους που δεν έχουν. Ντ. Ντιντερό 2.Τα γεράματα δεν σε ...
-
01. Πως μπορείς να κάνεις έναν άντρα να πάρει τα χέρια του από πάνω σου; Παντρέψου τον 02. Πως θα κάνεις τον άντρα σου να αγαπά μόνο εσένα...
-
Σ αγαπώ, όχι για το τι είσαι, αλλά για το τι είμαι εγώ, όταν είμαι μαζί σου. Δεν μπορείς να αγοράσεις την αγάπη, αλλά είναι πιθανό να την π...
-
Το τεστ Παπανικολάου είναι μια εξέταση ρουτίνας, την οποία πρέπει να πραγματοποιούν όλες οι γυναίκες από την έναρξη της σεξουαλικής τους ζω...
-
Στις διακοπές σκοπεύουμε να ξεκινήσουμε προσπάθειες ώστε να γίνουμε γονείς. Πώς μπορώ να υπολογίσω τις γόνιμες ημέρες μου; Παρόλο που ο π...
-
Καλοκαιρινές συνταγές! Ψάχνεις να βρεις κάτι δροσερό, χορταστικό και με λίγες θερμίδες; Νομίζουμε ότι εχουμε να σας προτείνουμε πολλές και δ...
-
Τι είναι η αγάπη; Πολλοί σοφοί προσπάθησαν να το εξηγήσουν. Βρες όλες τις διάσημες ατάκες και ότι καλύτερο έχει διατυπωθ...
-
Ηθελα να σας ''δειξω''ενα κειμενο,πως τα μικρα παιδια δινουν απιστευτες απαντησεις στο ερωτημα '' Τι Ειναι Αγαπη;'' Μεσα απο τα ματια των π...
-
Η αγάπη είναι ίσως το πιο δυνατό συναίσθημα, που ακολουθεί τον έρωτα , ζει μετά από αυτόν και παράλληλα. Η αγάπη έχει εμπνεύσει πολλούς αν...
Labels
- Amber Alert (18)
- internet (21)
- world news (159)
- αδυνάτισμα (8)
- Ανθρώπινες σχέσεις (113)
- ανθρώπινος κόσμος (15)
- Ασφάλεια στο internet (12)
- γρίπη των χοίρων (12)
- διατροφή και υγεία (38)
- Εγκληματικότητα (12)
- εγκυμοσύνη (17)
- ειδήσεις επικαιρότητα (57)
- επικαιρότητα (46)
- επιστήμη (110)
- Επιστήμη - Υγεία (66)
- Επιστημονικές εξελίξεις (139)
- ευτυχία (20)
- ευτυχισμένα παιδιά (11)
- Ευτυχισμένοι γονείς (11)
- Εφηβεία (21)
- κάπνισμα (21)
- Κακοποίηση παιδιού (22)
- καρδια (18)
- καρκίνος (72)
- καρκίνος μαστού (11)
- καρκίνος του μαστού (9)
- καταθλιψη (11)
- μωρά (29)
- μωρό (21)
- Οικογένεια - Eνδοοικογενειακή βία (13)
- παιδί (113)
- Παιδί Υγεία (49)
- Παιδί - Γονείς (104)
- Παιδί - Γονείς ( Internet ) (20)
- Παιδί - Γονείς ( Αποπλάνηση παιδιού ) (14)
- Παιδί - Γονείς (videos) (4)
- Παιδί - Γονείς (Ναρκωτικά - Αλκοόλ) (6)
- Παιδί - Γονείς (Παιδοφιλία ) (7)
- Παιδί - Γονείς (προβληματική συμπεριφορά) (8)
- Παιδί Αθλητισμός (7)
- Παιδί και Παιχνίδι (11)
- παιδί και υγεία (13)
- Παιδί παιχνίδι (7)
- Παιδί σεξουαλική βία (12)
- παιδί σχολείο (10)
- Παιδί Υγεία (26)
- παιδεραστής (12)
- παιδεραστία (19)
- σεξ (12)
- σεξουαλική ζωή (16)
- σεξουαλική κακοποίηση (13)
- Συμβουλές (90)
- συμβουλες (32)
- Υγεία (481)
- υγεία πρόληψη (126)
- Υγεία πρόληψη συμπτώματα (256)
Τα ωμέγα-3 προστατεύουν από τη γήρανση των κυττάρων
Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)













0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου