Εκμάθηση ξένης γλώσσας στην προσχολική ηλικία

Παρασκευή, 11 Σεπτεμβρίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Στις προηγούμενες δεκαετίες προσπαθούσαμε να μειώσουμε τον αναλφαβητισμό αφού αρκετά παιδιά τελείωναν με το ζόρι τη βασική εκπαίδευση. Στις μέρες μας τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά, μια και ουσιαστικά είναι αναγκαία η γνώση δύο και τριών ξένων γλωσσών πολλές φορές.

Στα πλαίσια των ερευνών του προγράμματος ELIAS (Early Language and Intercultural Acquisition Studies) το πανεπιστήμιο του Hertfordshire παρουσίασε τα πρώτα αποτελέσματα μιας μελέτης η οποία ερευνά τις δυνατότητες εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας στην προσχολική ηλικία.

Το πεδίο έρευνας της μελέτης αποτέλεσαν δίγλωσσα νηπιαγωγεία στη Γερμανία, τη Σουηδία και το Βέλγιο, παιδιά από το Hertfordshire αλλά και από το νηπιαγωγείο του γερμανικού σχολείου στο Λονδίνο. Το σύνολο των παιδιών που συμμετείχαν στη μελέτη είναι μέχρι αυτή τη στιγμή 266 παιδιά ηλικίας μεταξύ τριών και πέντε ετών.

Στα σχολεία αυτά τοποθετήθηκε τουλάχιστον ένας δάσκαλος με διαφορετική μητρική γλώσσα που απευθυνόταν στα παιδιά στη γλώσσα του και ζητούσε να του απαντήσουν στην ίδια γλώσσα. Αυτή η μέθοδος εκμάθησης είναι γνωστή γενικότερα και τη συναντάμε σε διάφορα φροντιστήρια ξένων γλωσσών στην Ελλάδα εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Συνήθως όμως τα τμήματα στα οποία διδάσκει καθηγητής με διαφορετική μητρική γλώσσα απευθύνονται σε παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας.

Οι ερευνητές της μελέτης αυτής λοιπόν, διαπίστωσαν πως παρόλο που δεν ανταποκρίνονται όλα τα πιτσιρίκια εξίσου καλά, υπάρχουν αρκετές ενδείξεις πως τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας μπορούν να ξεκινήσουν την εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας σε αυτή την ηλικία.

Η μελέτη παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον και οι εργασίες θα συνεχιστούν μέχρι και τον Οκτώβρη του 2010, όπου θα πραγματοποιηθεί ένα συμπόσιο στο οποίο θα παρουσιαστούν τα τελικά αποτελέσματα στο κοινό.

(Πηγή)