Fitness. Τέσσερις μύθοι για το τζόγκινγκ

Παρασκευή, 19 Ιουνίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Το τζόγκινγκ θεωρείται μια από τις καλύτερες ασκήσεις, αλλά περιβάλλεται από αρκετούς μύθους. Ο προσωπικός προπονητής Ματ Ρόμπερτς έγραψε στην εφημερίδα «Τάιμς» του Λονδίνου για μερικούς από τους συνηθισμένους:

* Όποιος κάνει τζόγκινγκ δεν χρειάζεται άλλη άσκηση.

Δεν υπάρχει τέλεια άσκηση και μολονότι το τζόγκινγκ είναι άριστη γυμναστική για γερή καρδιά, δυνατά πόδια και αυξημένες καύσεις, δεν είναι αρκετό για να έχει κανείς γενικά καλή φυσική κατάσταση.

Χρειάζεστε και μερικές ασκήσεις αντίστασης ή ελαφρά βαράκια για να αυξήσετε τη μυϊκή σας δύναμη γύρω από τη μέση, τους κοιλιακούς και γενικότερα στο άνω τμήμα του σώματος. Με αυτόν τον τρόπο το κέντρο βάρους θα είναι ψηλά και θα μπορείτε να τρέχετε περισσότερο, ταχύτερα ή και τα δύο.

* Το τζογκινγκ «χαλάει» τα γόνατα

Αν κάποιος τρέχει περισσότερο από 40 χιλιόμετρα την εβδομάδα, ο κίνδυνος φθοράς στις αρθρώσεις των γονάτων αυξάνεται. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη σημασία να φοράει τα κατάλληλά παπούτσια.

* Το τζόγκινγκ «φουσκώνει» τα πόδια

Το σπριντ μπορεί να αυξήσει τη μυϊκή μάζα στα πόδια, όχι το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων (δηλαδή το τζογκινγκ). Μπορεί να αισθάνεται κανείς ότι τα πόδια του είναι πιο διογκωμένα, αλλά στην πραγματικότητα απλώς οι μύες τους θα είναι πιο σφικτοί και καλύτερα γραμμωμένοι.

* Το τζόγκινγκ δεν βλάπτει την καρδιά.

Κάθε είδους άσκηση μπορεί να είναι επικίνδυνη για την καρδιά όταν γίνεται λάθος. Το τζόγκινγκ δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό, γι’ αυτό και οι θιασώτες του πρέπει να παρακολουθούν την κατάστασή τους, ιδίως εάν έχουν περιττά κιλά. Το ιδεώδες είναι να φοράτε ένα μόνιτορ για τον καρδιακό ρυθμό, ώστε να βεβαιώνεστε πως τρέχετε όσο πρέπει και όχι περισσότερο. Πόσο είναι αυτό; Το 75% του μέγιστου καρδιακού ρυθμού σας, εάν τρέχετε επί 20 έως 60 λεπτά. Θα βρείτε τον μέγιστο καρδιακό ρυθμό σας αφαιρώντας από το 220 την ηλικία σας (σε έτη). Αν ανησυχείτε για την πίεση σας, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ