Πως να ...σταματήσω να παραπονιέμαι

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Η ατελείωτη γκρίνια δεν μας κάνει δυσάρεστους μόνο στους άλλους αλλά τελικά και σε εμάς τους ίδιους.

Συχνά οι ανικανοποίητες ανάγκες και επιθυμίες μας ξεμυτίζουν με τη μορφή αρνητικών συναισθημάτων όπως ο θυμός, η πίκρα και η γκρίνια, με αποτέλεσμα να επιβαρύνουν τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική μας υγεία αλλά και να διαταράσσουν τις σχέσεις μας με τους άλλους. Γι’ αυτό:

• Αναγνωρίστε τις πραγματικές σας ανάγκες και ιεραρχήστε τες με βάση τη σπουδαιότητά τους. Επίσης γνωστοποιήστε τες όσο το δυνατόν πιο γρήγορα ώστε και οι άλλοι να ξέρουν τι θέλετε πραγματικά.

• Υπερασπιστείτε τα «θέλω» και τις επιθυμίες σας καθημερινά σε πολλά μικρά ζητήματα πριν δοκιμάσετε να διεκδικήσετε κάτι σημαντικό. Θυμηθείτε ότι κάποιες φορές χρειάζεται να υπερασπιστείτε ό,τι θέλετε, ακόμα κι αν αυτό εναντιώνεται στις επιθυμίες των άλλων.

• Εκφράστε αμέσως τη δυσαρέσκειά σας για κάτι που σας ενοχλεί. Μην καταπιέζετε αρνητικά συναισθήματα όπως θυμό, ζήλια, απογοήτευση και παραδεχτείτε τα χωρίς να ντρέπεστε για αυτά.

• Μην παραπονιέστε για κάτι ενώ στην πραγματικότητα σας ενοχλεί κάτι άλλο. Μιλήστε ξεκάθαρα χωρίς υπεκφυγές ή υπονοούμενα και χωρίς να φοβάστε να διαφωνήσετε ή να πείτε αυτό που πραγματικά θέλετε.

• Μην περιμένετε από τους άλλους να αλλάξουν συμπεριφορά απέναντί σας. Αλλάξτε εσείς τον τρόπο που τους αντιμετωπίζετε. Επίσης μην περιμένετε την επιβράβευση μόνο από αυτούς αλλά επιβραβεύστε εσείς πρώτοι τον εαυτό σας.

Σταματήστε την.

Της Φλώρας Κασσαβέτη
Με τη συνεργασία της Κατερίνας Θεοδωρίδου, BA, PGDip., MSc, ψυχολόγου - ψυχοθεραπεύτριας

πηγή