Στα παιδιά πρέπει να δίνουμε χρόνο για κάθε νέα προσαρμογή,να μην απαιτούμε πριν δώσουμε εμείς. Σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού αλλά και του γονιού είναι να μάθουν τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους (χαρά, λύπη, θυμό) λεκτικά.
Έτσι, διαθέτουν περισσότερο χρόνο να χειριστούν το συναίσθημα και δεν αντιδρούν άσχημα και με αντικοινωνική συμπεριφορά, π.χ. με κλωτσιές, άσχημη γλώσσα και άλλες χειρονομίες. Βασικός παράγοντας είναι και η δική μας συμπεριφορά την οποία τα παιδιά κυρίως "αντιγράφουν" παρά υπακούουν. Μπορούμε να πούμε π.χ. "Τώρα έχω θυμώσει με αυτό που έκανες και θα πρέπει να σκεφτώ αν...." ή "Είμαι πολύ χαρούμενη που έμαθες να κάνεις..." ή " Λυπάμαι πολύ που δεν μπορούμε να παίξουμε τώρα μαζί γιατί..." Η συναίσθηση είναι δύσκολη κατάσταση. Το να έρθει δηλαδή κάποιος νοητά στη θέση κάποιου άλλου συμβαίνει δύσκολα και στη σύγχρονη εποχή, σπάνια. Ειναι όμως σημαντικό και ανθρώπινο να προσπαθούμε να το εφαρμόζουμε και να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας έτσι ώστε οι σχέσεις μας με τους ανθρώπους του περιβάλλοντός μας να είναι περισσότερο ουσιαστικές. Αυτό μπορούν τα παιδιά να αντιγράψουν και η συμπεριφορά τους έτσι να είναι περισσότερο κοινωνική ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
Πώς να έλεγχει
Πώς να σκέφτεται
Πώς να αγαπά
Πώς να κρίνει
Πώς να χάνει
Πώς να δημιουργεί
Πώς να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες
Πώς να αποφασίζει
Πώς να γνωρίζει τον εαυτό του
Πώς να αξιοποιεί τα συναισθήματά του προς το καλύτερο
ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Αγάπη για τη ζωή
Ανεκτικότητα
Αυτοέλεγχο αντί για υπακοή
Να αποκτά νου που ερευνά
Επιμονή
Σεβασμό στον εαυτό του και στους άλλους
Εμπιστοσύνη στον εαυτό του Δημιουργικότητα
Πηγή
Παιδικός σταθμός για γονείς
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου