Διαχείριση των συναισθημάτων και ορθή έκφρασή τους

Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Στα παιδιά πρέπει να δίνουμε χρόνο για κάθε νέα προσαρμογή,να μην απαιτούμε πριν δώσουμε εμείς. Σημαντικός ρόλος του εκπαιδευτικού αλλά και του γονιού είναι να μάθουν τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους (χαρά, λύπη, θυμό) λεκτικά.
1fee2.jpgΈτσι, διαθέτουν περισσότερο χρόνο να χειριστούν το συναίσθημα και δεν αντιδρούν άσχημα και με αντικοινωνική συμπεριφορά, π.χ. με κλωτσιές, άσχημη γλώσσα και άλλες χειρονομίες. Βασικός παράγοντας είναι και η δική μας συμπεριφορά την οποία τα παιδιά κυρίως "αντιγράφουν" παρά υπακούουν. Μπορούμε να πούμε π.χ. "Τώρα έχω θυμώσει με αυτό που έκανες και θα πρέπει να σκεφτώ αν...." ή "Είμαι πολύ χαρούμενη που έμαθες να κάνεις..." ή " Λυπάμαι πολύ που δεν μπορούμε να παίξουμε τώρα μαζί γιατί..." Η συναίσθηση είναι δύσκολη κατάσταση. Το να έρθει δηλαδή κάποιος νοητά στη θέση κάποιου άλλου συμβαίνει δύσκολα και στη σύγχρονη εποχή, σπάνια. Ειναι όμως σημαντικό και ανθρώπινο να προσπαθούμε να το εφαρμόζουμε και να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας έτσι ώστε οι σχέσεις μας με τους ανθρώπους του περιβάλλοντός μας να είναι περισσότερο ουσιαστικές. Αυτό μπορούν τα παιδιά να αντιγράψουν και η συμπεριφορά τους έτσι να είναι περισσότερο κοινωνική
ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
Πώς να έλεγχει
Πώς να σκέφτεται
Πώς να αγαπά
Πώς να κρίνει
Πώς να χάνει
Πώς να δημιουργεί
Πώς να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες1fee3.jpg
Πώς να αποφασίζει
Πώς να γνωρίζει τον εαυτό του
Πώς να αξιοποιεί τα συναισθήματά του προς το καλύτερο
ΤΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
Αγάπη για τη ζωή
Ανεκτικότητα
Αυτοέλεγχο αντί για υπακοή
Να αποκτά νου που ερευνά
Επιμονή
Σεβασμό στον εαυτό του και στους άλλους
1fee4.jpgΕμπιστοσύνη στον εαυτό του
Δημιουργικότητα





Πηγή Παιδικός σταθμός για γονείς