«Κουπόνια» επιμόρφωσης, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας και ευκαιρίες επιμόρφωσης σε αποφοίτους των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα χρηματοδοτήσει το υπουργείο Παιδείας τους επόμενους μήνες με περισσότερα από 140 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται για πέντε σημαντικά προγράμματα δια βίου εκπαίδευσης που αφορούν πάνω από 400.000 πολίτες. Η έναρξη υλοποίησης και των πέντε θα γίνει τον Σεπτέμβριο 2011, ενώ στην προώθηση των προγραμμάτων αυτών θα εμπλακούν και οι «καλλικρατικοί» δήμοι της χώρας.
Συγκεκριμένα, τα προγράμματα του υπουργείου Παιδείας που θα χρηματοδοτηθούν είναι τα εξής:
1. «Κουπόνι» αρχικής κατάρτισης
Αντικείμενο του έργου αποτελεί η χορήγηση κουπονιών (voucher) αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε νέους 18 -25 ετών. Οι υποψήφιοι αφού καταθέσουν αιτήσεις θα μπορέσουν να λάβουν τα κουπόνια αυτά για να παρακολουθήσουν προγράμματα αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης σε δημόσια ή ιδιωτικά ΙΕΚ, κατά την επιλογή τους.
Τα κουπόνια αρχικής κατάρτισης μπορούν να δίδονται σε δικαιούχους νέους:
- είτε με οικονομικά - κοινωνικά κριτήρια για ειδικότητα σπουδών που οι ίδιοι επιλέγουν (voucher κοινωνικών κριτηρίων).
- είτε σε συγκεκριμένο αριθμό δικαιούχων που θα επιλέξουν συγκεκριμένες ειδικότητες με κριτήριο την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Τις ειδικότητες αυτές θα ορίσει το υπουργείο Παιδείας μεταξύ των 217 ειδικοτήτων επαγγελματικής κατάρτισης που προσφέρουν σήμερα δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ (voucher επιλεγμένων ειδικοτήτων).
Τα πρώτα κουπόνια αρχικής κατάρτισης θα διανεμηθούν τον Σεπτέμβριο του 2011. Συνολικά το έργο έχει προϋπολογισμό 44 εκατομμύρια ευρώ για την περίοδο 2011-2015 και θα διανείμει κουπόνια κατάρτισης σε περίπου 55.000 νέους 18-25 ετών που επιθυμούν να σπουδάσουν σε δημόσια και ιδιωτικά ΙΕΚ.
2. «Μάθηση στον πολίτη, ανάπτυξη στη χώρα»
Στόχος του προγράμματος (σε συνεργασία τους «καλλικρατικούς» δήμους) είναι να καταρτιστούν πολίτες με βάση «τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας αλλά και με προσανατολισμό «στις ανάγκες του πολίτη κάθε τόπου για προσωπική ανάπτυξη και ολοκλήρωση», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Παιδείας. Τα προγράμματα αυτά επιμόρφωσης θα προσφέρονται από το φθινόπωρο σε συνεργασία του υπουργείου Παιδείας με τους δήμους της χώρας. Θα προσφέρονται προγράμματα για την επιχειρηματικότητα, την «πράσινη ανάπτυξη», τις νέες τεχνολογίες, τις ξένες γλώσσες, τη συμβουλευτική οικογένειας, τις πολιτιστικές δράσεις κ.ά.
Οι δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων από τη λίστα των παραπάνω αλλά και να προτείνουν νέα που καλύπτουν εξειδικευμένες ανάγκες των δημοτών. Για ενότητες όπως οι νέες τεχνολογίες και ξένες γλώσσες θα δίνονται και σε αυτή την περίπτωση «επιταγές» (vouchers).
Στόχος της συνολικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περίοδο 2011- 2013 είναι η δημιουργία 12.580 τμημάτων μάθησης και η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε 201.240 εκπαιδευόμενους. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 44.000.000 ευρώ.
3. Επικαιροποίηση γνώσεων αποφοίτων ΑΕΙ - ΤΕΙ
Πρόκειται για προγράμματα επιμόρφωσης παλαιότερων αποφοίτων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χώρας, σε τομείς σχετικούς με το επιστημονικό πεδίο σπουδών τους. Η ελάχιστη διάρκεια ενός προγράμματος επιμόρφωσης είναι 30 ώρες και η μέγιστη 200 ώρες.
Ο συνολικός αριθμός των αποφοίτων που θα επιμορφωθούν εκτιμάται σε 17.000 άτομα. Τα προγράμματα θα ξεκινήσουν τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου είναι 20.000.000 ευρώ.
4. Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
Επεκτείνονται τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) που αφορούν την εκπαίδευση του ενήλικου πληθυσμού. Προβλέπεται ότι θα λειτουργήσουν 58 σχολεία και 35 τμήματα εκτός έδρας. Ο αριθμός των εκπαιδευομένων προβλέπεται να ανέλθει στις 13.000 για τα δύο επόμενα έτη, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου είναι 14.500.000 ευρώ.
5. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενηλίκων
Προγράμματα εκπαίδευσης με τη χρήση νέων τεχνολογιών για ενηλίκους, για στελέχη και εκπαιδευτές δια βίου μάθησης και για τον απόδημο ελληνισμό στην ΕΕ.
Οι βασικοί τύποι ηλεκτρονικής μάθησης που θα χρησιμοποιηθούν είναι:
α) ηλεκτρονική μάθηση (e-learning), κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι και ο εκπαιδευτής δεν έχουν δια ζώσης επαφή, αλλά επικοινωνούν μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών,
β) μεικτή ηλεκτρονική μάθηση (blended e-learning) κατά την οποία οι εκπαιδευόμενοι και ο εκπαιδευτής έχουν και δια ζώσης συναντήσεις εκτός από την επικοινωνία τους μέσω των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Στόχος της συνολικής εκπαιδευτικής παρέμβασης για την περίοδο 2011- 2013 είναι η δημιουργία 6.150 τμημάτων μάθησης και η παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών σε 123.000 εκπαιδευόμενους. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 22.700.000 ευρώ.
http://www.tovima.gr/society/article/?aid=405205&h1=true
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου