ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ - ΔΙΑΜΑΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2ης ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Κυριακή, 19 Ιουνίου 2011

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

images ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ

14/6/2011

Aρ. Πρωτ. 14

Τηλ. επικοινωνίας 6973536222

Προς

Την Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντοπούλου

Την Υφυπουργό Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Εύη Χριστοφιλοπούλου

Τον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κο Βασίλειο Κουλαϊδή.

Βουλευτές κομμάτων και Υπουργούς

ΟΛΜΕ

Μ.Μ.Ε. & Εκπαιδευτικές Ιστοσελίδες

Επιστημονικούς Συλλόγους Καθηγητών Ξένων Γλωσσών

Ένωση Γονέων Δήμου Μαρκοπούλου

ΘΕΜΑ : Διαμαρτυρία για την κατάργηση της ελεύθερης επιλογής Δεύτερης Ξένης Γλώσσας στα Γυμνάσια

Αξιότιμες κυρίες και κύριοι

Λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία και συγκεκριμένα στις 2/6/2011 και 10/6/2011 το ΥπΔΒΜΘ ανακοίνωσε τις Υπουργικές Αποφάσεις για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στη Δημόσια Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα η Υ.Α. με αριθμό πρωτοκόλλου 66302Γ2 /10-6-2011 ήρθε να καλύψει το κενό της προηγούμενης Υ.Α. και έδωσε «μεταβατική» ισχύ δύο χρόνων στην εφαρμογή της αλλά με δύο προϋποθέσεις α/ συμπλήρωση 15 μαθητών ανά τμήμα β/ ύπαρξη οργανικής θέσεις του εκπαιδευτικού που θα διδάξει την ξένη γλώσσα.

Κρίνουμε ότι ως προς το δεύτερο (την ύπαρξη οργανικής θέσης) δεν άλλαξε τίποτα από την Υ.Α. της 2/6/2011.

Στο σχολείο μας διδάσκονται τρείς ξένες γλώσσες εκτός της (Αγγλικής) , τα Γαλλικά τα Γερμανικά και τα Ιταλικά.

Για τα τελευταία (τα Ιταλικά) δώσαμε ολόκληρο αγώνα προκειμένου να έρθει καθηγητής, αφού πολλοί μαθητές ήταν έως το Μάρτιο έξω στο προαύλιο. Είχε προηγηθεί έντονη διαμαρτυρία προς το Υπουργείο σας η οποία έγινε σεβαστή αποστέλλοντας τελικά (το Μάρτιο) καθηγητή για την κάλυψη της θέσης.

Θα θέλαμε να σας απευθύνουμε εκ νέου τη διαμαρτυρία μας ως γονείς και ως Έλληνες πολίτες για τον τρόπο που το ΥπΔΒΜΘ σχεδιάζει τη διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών από το νέο σχολικό έτος 2011- 2012 χωρίς να υπολογίζει τα προβλήματα που θα προκύψουν στους μαθητές και κατ’ επέκταση στην ελληνική οικογένεια.

Το σχολείο μας δημιούργησε πέρυσι τρία ξενόγλωσσα τμήματα στην Α’ Γυμνασίου, γαλλικά, γερμανικά και ιταλικά και δύο στην Β Γυμνασίου.

Για τα ισπανικά αν και δηλώθηκε επαρκής αριθμός μαθητών, δεν σχηματίστηκε το τμήμα λόγω μη τοποθέτησης καθηγητή ισπανικής από το Υπουργείο.

Προστατεύοντας τα παιδιά που φέτος επέλεξαν την ιταλική και τη γερμανική γλώσσα με σκοπό να συνεχίσουν την εκμάθησή της και τα επόμενα δύο χρόνια των σπουδών τους στο γυμνάσιο όπως αυτό κρίνουμε ότι είναι παιδαγωγικά σωστό, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω: όπως έχουμε πληροφορηθεί από δημοσιεύματα στον εκπαιδευτικό τύπο τα Ιταλικά (που τελικά τα μαθήματα ξεκίνησαν το Μάρτιο στο σχολείο μας μετά από έντονη κινητοποίηση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων) με 27 μαθητές στο τμήμα όπως και τα Γερμανικά με σχεδόν ανάλογο αριθμό μαθητών (23), δεν μπορούν βάση της νέας αυτής Υ.Α. να υλοποιηθούν μιας και δεν υπάρχουν οι οργανικές θέσεις.

Έχοντας προαναφέρει τα στοιχεία αυτά, πιστεύουμε ότι το σχολείο μας – αναγκαστικά - θα γίνει γαλλόφωνο λόγω του ότι έχει ήδη 2 οργανικές θέσεις Γαλλικών.

Στο Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας Αττικής λειτουργούν μόνο δύο γυμνάσια υπερπλήρη, ένα στο Μαρκόπουλου και ένα στο Πόρτο Ράφτη με απόσταση 8 χιλιόμετρα το ένα από το άλλο.

Κατά εκτιμήσεις και το 1ο Γυμνάσιο Μαρκοπούλου θα γίνει και αυτό Γαλλόφωνο.

Μπορείτε να μας εξηγήσετε λοιπόν με βάση τις ιδιαιτερότητες της περιοχής που θα πάνε οι μαθητές ;

Σας ενημερώνουμε εκ’ των προτέρων, ότι δεν υπάρχει αστική ή δημοτική συγκοινωνία που θα βοηθούσε γονείς και μαθητές στη μετακίνηση τους, παρά μόνο ΚΤΕΛ (λες και είμαστε επαρχία, αλλά αυτό είναι ζήτημα που αφορά άλλο Υπουργείο).

Αν επίσης χαρακτηριστούν και τα δύο βάση πλειοψηφίας και οργανικής ως Γαλλόφωνα τότε ένας ολόκληρος Δήμος θα έχει μόνο μία επιλογή 2ης Ξένης Γλώσσας οπότε εκλείπει και υποχρέωση μετακίνησης !

Στην Υ.Α. η πρόβλεψη περί δυνατότητας μετεγγραφής του μαθητή ΣΕ ΟΜΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ δεν θα είναι εφικτή για λόγους χιλιομετρικής απόστασης α/ μεταξύ Λούτσας, Καλυβίων, Κορωπίου (υπερπλήρη και αυτά) περίπου 18χλμ από το Πόρτο Ράφτη, β/ θα δημιουργήσει πολλαπλά προβλήματα σε γονείς με πάνω από έναν μαθητές αφού δεν θα έχουν τον χρόνο να τρέχουν από σχολική μονάδα σε σχολική μονάδα, γ/ υποχρεώνει γονείς στις δύσκολες εποχές που ζούμε να ξοδεύουν σε καύσιμα, δ/ αλλάζει τον προγραμματισμό της οικογένειας και επιβάλει σε εργαζόμενους να αργούν στην εργασία τους αφού θα πρέπει να κάνουν επιπλέον διαδρομές. Φυσικά πιστεύουμε ότι από μόνη της η μετεγγραφή είναι ανεπαρκής και μη παιδαγωγική λύση γιατί αποκόπτει το μαθητή από το περιβάλλον του ( φίλους και καθηγητές που έχει συνηθίσει να βλέπει κάθε μέρα).

Επιπλέον τα σχολεία της Ανατολικής Αττικής όπως καλά γνωρίζει η κα Χριστοφιλοπούλου είναι υπερπλήρη από μαθητές και δεν μπορούν να δεχτούν μετεγγραφές επιπλέον μαθητών.

Τα παιδιά που θα θελήσουν να συνεχίσουν τα Ιταλικά ή τα Γερμανικά στην περιοχή μας δεν θα έχουν κοντινό σχολείο που θα μπορούσε να τα απορροφήσει επομένως παραμένουν στο σχολείο τους (με απαλλαγή), εξοστρακίζονται όμως εκτός της σχολικής αίθουσας ενοχλώντας παράλληλα τους μαθητές που κάνουν μάθημα και δημιουργούν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Για τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι ο διαχωρισμός των σχολείων σε γαλλόφωνα, γερμανόφωνα, ιταλόφωνα, ισπανόφωνα δεν είναι ο σωστός ειδικά σε περιοχές που τα σχολεία είναι μακριά το ένα από το άλλο και δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για τους μαθητές.

Σημαντικό επίσης είναι ότι οι μαθητές που θα θελήσουν να συνεχίσουν από εδώ και στο εξής τη γλώσσα που επέλεξαν θα έχουν ως μονόδρομο τη συνέχιση των μαθημάτων στα φροντιστήρια επιβαρύνοντας επιπλέον τον οικογενειακό προϋπολογισμό των γονέων που εκπροσωπούμε. ΟΠΟΤΕ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ.

Το σχολείο μας λαμβάνει μαθητικό δυναμικό από τα τρία δημοτικά σχολεία 1Ο , 2Ο και 3ο Δημοτικά Σχολεία Πόρτο Ράφτη. Αν έστω και ένα ή δύο από αυτά τα σχολεία γίνει Γερμανόφωνο και το γυμνάσιο Γαλλόφωνο, τότε οι μαθητές Δημοτικού θα αναγκαστούν να αλλάξουν ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο χωρίς εναλλακτική επιλογή! Οπότε κόποι 3 ετών θα πάνε χαμένοι. Πως σκέπτεστε να ρυθμίσετε αυτή την «λεπτομέρεια» ;

Σας υπενθυμίζουμε τέλος ότι οι μαθητές βάση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι αναγκασμένοι να παρακολουθήσουν ξένη γλώσσα (επιλογής του Υπουργείου) η οποία όμως δεν στηρίζεται από το εκπαιδευτικό μας σύστημα με ολιγομελή τμήματα, περισσότερες ώρες διδασκαλίας και πιστοποίηση.

Επίσης, η επιλογή γλώσσας γίνεται για ποικίλους λόγους πχ : οι γονείς γνωρίζουν τη γλώσσα και μπορούν να βοηθήσουν το παιδί τους στο σπίτι ή έχουν γνωστούς / συγγενείς στη χώρα αυτή ή προγραμματίζουν ότι (ο μαθητής) όταν μεγαλώσει θα σπουδάσει ή θα εργαστεί στη χώρα αυτή ή έχει δυσλεκτικό παιδί και επιθυμεί μία εύκολη γλώσσα που ότι ακούει αυτό και θα γράφει (καθαρές γλώσσες) κ.λ.π.

Στις δηλώσεις μαθητών για τη Δεύτερη Ξένη Γλώσσα, που κυκλοφορούν στον εκπαιδευτικό τύπο αναφέρονται οι τέσσερις γλώσσες αλλά δεν αναφέρονται οι δύο δυνατότητες α/ απαλλαγής και β/ μετεγγραφής οπότε οι γονείς δεν έχουν πλήρη εικόνα της διαμορφωμένης κατάστασης γεγονός που τις καθιστά πιθανόν άκυρες.

Τέλος θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι η Υπουργική Απόφαση συντάχθηκε και δημοσιεύτηκε (προγραμματισμένα) στο τέλος του διδακτικού έτους αιφνιδιάζοντας Ενώσεις Γονέων, Συλλόγους Γονέων, γονείς, μαθητές, δ/ντες σχολείων και εκπαιδευτικό προσωπικό.

Για τους παραπάνω λόγους, είμαστε πεπεισμένοι ότι η επιβολή της επιλογής της δεύτερης ξένης γλώσσας στα σχολεία στερείται όχι μόνο παιδαγωγικών αρχών αλλά και απομακρύνεται από τις ανάγκες της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας διαλύοντας έναν από τους πιο σημαντικούς ευρωπαϊκούς θεσμούς εκείνον της Πολυγλωσσίας τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση ενίσχυσε τα προηγούμενα χρόνια οικονομικά στην πατρίδα μας και συνεχίζει με προγράμματα της να χρηματοδοτεί.

Ομόφωνα

Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Πόρτο Ράφτη