Χρόνια νόσος: Η άσκηση αντίδοτο στο άγχος

Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2010

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Η τακτική άσκηση μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει απρόσμενη βοήθεια για ανθρώπους που πάσχουν από χρόνια νόσο, όπως καρδιοπάθεια και αρθρίτιδα.

Νέα έρευνα υποδεικνύει ότι η τακτική άσκηση ανακουφίζει το άγχος σε ασθενείς που πάσχουν από χρόνια νόσο και μπορεί ενδεχομένως να βελτιώσει την ποιότητα ζωής τους.

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι η ανακούφιση του άγχους προστίθεται στα άλλα οφέλη για την υγεία και ευεξία που προσφέρει η τακτική άσκηση.

Ο ερευνητής Matthew Herring, του πανεπιστημίου της Georgia, δήλωσε ότι τα ευρήματα ενισχύουν ενδείξεις ότι η σωματική δραστηριότητα, όπως το περπάτημα ή η άρση βαρών μπορεί να αποδειχτεί το καλύτερο φάρμακο που μπορούν να συνταγογραφήσουν οι γιατροί για να βοηθήσουν τους ασθενείς να αισθανθούν λιγότερο άγχος.

Οι ερευνητές δηλώνουν ότι τα συμπτώματα και οι διαταραχές άγχους είναι συνήθη σε ανθρώπους που νοσούν και μπορούν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην υγεία επειδή οι αγχώδεις άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να ακολουθούν συνταγογραφούμενες αγωγές.

Στην έρευνα, που δημοσιεύεται στο περιοδικό Archives of Internal Medicine,’ επιστήμονες επισκόπησαν 40 έρευνες για τα αποτελέσματα της άσκησης σε ανθρώπους με χρόνιες νόσους. Οι έρευνες δημοσιεύτηκαν από το 1995 έως το 2007 και αφορούσαν περίπου 3.000 ανθρώπους. Οι συμμετέχοντες εμφάνιζαν διάφορες χρόνιες νόσους, όπως καρδιοπάθεια, πολλαπλή σκλήρυνση, καρκίνο και αρθρίτιδα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι άνθρωποι με χρόνιες νόσους που ασκούνταν τακτικά ανέφεραν 20% μείωση των συμπτωμάτων άγχους σε σύγκριση με όσους δεν ασκούνταν.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι σε ποσοστό 90% των ερευνών που ανέλυσαν, άνθρωποι με χρόνιες νόσους που ασκούνταν τακτικά είχαν λιγότερα συμπτώματα άγχους, όπως ανησυχία, φόβο και νευρικότητα σε σχέση με ανθρώπους που δεν ασκούνταν. Η έρευνα υπέδειξε επίσης ότι η τακτική άσκηση πέρα από 30 λεπτά είναι καλύτερη όσον αφορά την ανακούφιση του άγχους.

Ωστόσο, η διάρκεια των προγραμμάτων άσκησης έμοιαζε να έχει το ανάποδο αποτέλεσμα. Τα προγράμματα που διαρκούσαν 3 έως 12 εβδομάδες φάνηκε να οδηγούν σε καλύτερη ανακούφιση του άγχους σε σχέση με προγράμματα που διαρκούσαν περισσότερο από 12 εβδομάδες. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυτό μπορεί ενδεχομένως να οφείλεται στο ότι οι άνθρωποι βρίσκουν δυσκολότερο να διατηρούν πρόγραμμα άσκησης μεγαλύτερης διάρκειας.

Ο ερευνητής Rod Dishman, του Πανεπιστημίου της Georgia, δήλωσε ότι ενδεχομένως έχει υποεκτιμηθεί στην έρευνα η επίδραση της άσκησης στο άγχος, καθώς δεν ολοκλήρωσαν όλοι οι εθελοντές κάθε πρόγραμμα άσκησης. Παρόλα αυτά, συνέχισε, η έρευνα στηρίζει τη χρήση της άσκησης ως μέτρο αντιμετώπισης ποικιλίας σωματικών και ψυχικών καταστάσεων, με λιγότερες παρενέργειες σε σχέση με τα φάρμακα.

Πηγή