Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Τα διαδικτυακά παιχνίδια που πολλές βιομηχανίες τροφίμων χρησιμοποιούν για να προάγουν τα προϊόντα τους μπορεί να επηρεάσουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.

Οι εταιρείες συνήθως χρησιμοποιούν διαδικτυακά παιχνίδια για να ενισχύσουν την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών τους σελίδων και να προάγουν τα προϊόντα τους. Ορισμένοι ειδικοί επί θεμάτων υγείας ανησυχούν ότι τα παιχνίδια των βιομηχανιών τροφίμων μπορεί να ενθαρρύνουν τα παιδιά να καταναλώνουν περισσότερα ακατάλληλα τρόφιμα.

Στην μελέτη του Πανεπιστημίου του Τζορτζτάουν στην Ουάσιγκτον οι Δρ Τίφανι Πεμπεκ και Σαντρα Κάλβερτ διαπίστωσαν ότι η ενασχόληση του παιδιού με ένα τέτοιου είδους παιχνίδι όντως επηρεάζει τις επιλογές του ως προς τα σνακ.

Αλλά επίσης τα βοηθά να κάνουν εξίσου εύκολα υγιεινές και ανθυγιεινές επιλογές.

Όταν οι ερευνήτριες τροποποίησαν ένα παιχνίδι να επικεντρώνεται σε μπισκότα, πατατάκια και αναψυκτικά, τα παιδιά ήταν πιθανότερο να θέλουν αυτά τα ίδια τρόφιμα όταν τους προσφέρθηκαν αργότερα. Αλλά όταν το παιχνίδι επικεντρώθηκε σε φυσικούς χυμούς πορτοκαλιού και φρούτα, τα παιδιά γενικά ήθελαν περισσότερο αυτά τα τρόφιμα μετέπειτα.

Αυτό δείχνει ότι οι ανησυχίες που διατυπώνονται για τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι βάσιμες. Ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ενθαρρύνουν τα παιδιά να τρώνε πιο υγιεινά σνακς.

Στην μελέτη είχαν πάρει μέρος 30 παιδιά αφρο-αμερικανικής καταγωγής με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, 9-10 ετών, και με τυχαία επιλογή είχαν καταταγεί σε μια από τρεις ομάδες: ομάδα που έπαιξε διαδικτυακό παιχνίδι με υγιεινά σνακ πριν της προσφερθεί ένα σνακ, ομάδα που έπαιξε μια λιγότερο υγιεινή εκδοχή του παιχνιδιού και μετά έφαγε ένα σνακ και μια ομάδα ελέγχου που έπαιξε το παιχνίδι αφού είχε φάει το σνακ.

Και οι δυο εκδοχές του ηλεκτρονικού παιχνιδιού τύπου Pac-Man έδιναν πόντους στους παίκτες επειδή καταβρόχθιζαν τρόφιμα. Στην υγιεινή εκδοχή του παιχνιδιού, τα τρόφιμα ήταν μπανάνες, μήλα, καρότα και χυμός πορτοκαλιού, στην ανθυγιεινή ήταν μπισκότα, σοκολάτες, πατατάκια και αναψυκτικά.

Όλα τα παιδιά είχαν να επιλέξουν μεταξύ μπανάνας, αναψυκτικού, χυμού πορτοκαλιού και πατατάκια.

Γενικώς, οι ερευνήτριες παρατήρησαν ότι τα παιδιά διάλεγαν πιο υγιεινά τρόφιμα αφότου είχαν παίξει την υγιεινή εκδοχή του παιχνιδιού και τα ανθυγιεινά τρόφιμα όταν είχαν επιλέξει την ανθυγιεινή εκδοχή.

(Πηγή health.in.gr)