6χρονη ιδιοφυΐα

Τρίτη, 28 Ιουλίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Ο Pranav Veera μπορεί να ονομάσει έναν-έναν τους Αμερικανούς Προέδρους με τη σειρά της θητείας τους. Μπορεί να πει την αλφάβητο ανάποδα, ενώ αν του δώσετε μία ημερομηνία εντός του 2000, μπορεί να σας πει αμέσως τι μέρα έπεφτε. Και είναι μόνο 6 ετών.

Με μία πρώτη ματιά, ο Pranav μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο αγοράκι της ηλικίας του, το οποίο είναι ανταγωνιστικό, παίζει βιντεοπαιχνίδια και του αρέσει να παίζει με τους φίλους του. Με μία πιο προσεκτική ματιά όμως, ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι δεν πρόκειται για ένα συνηθισμένο αγοράκι.

Ο Pranav έχει δείκτη ευφυΐας 176, ενώ μόλις ένας στους 1 εκατομμύριο ανθρώπους έχει τον ίδιο ή μεγαλύτερο δείκτη. Ο δείκτης ευφυΐας του Αϊντστάιν πιστεύεται πως ήταν γύρω στο 160, ενώ ο μέσος δείκτης είναι το 100.

Όταν το αγοράκι ήταν 4,5 ετών, οι γονείς του παρατήρησαν κάτι ασυνήθιστο όποτε έπαιζε ένα παιχνίδι με την αλφάβητο. Ο μικρός μπορούσε να θυμηθεί ακόμα και τι χρώμα είχε το κάθε γράμμα. Σήμερα, λατρεύει οποιοδήποτε παιχνίδι που έχει να κάνει με την αλφάβητο.

Άλλο σημάδι της ευφυΐας του Pranav ήταν όταν έβλεπε βίντεο. Μπορούσε να ακούσει για πρώτη φορά ένα ολόκληρο τραγούδι και να το επαναλάβει αμέσως.

Οι γονείς του αποφάσισαν να κάνουν ένα τεστ ευφυΐας στον μικρό πριν από 3 μήνες στο Powers Educational Services, στο Hyde Park.

Οι γονείς του αποφάσισαν να κάνουν ένα τεστ ευφυΐας στον μικρό πριν από 3 μήνες στο Powers Educational Services, στο Hyde Park.

Ο Pranav φαίνεται ότι έχει φωτογραφική μνήμη, επομένως η ενασχόληση μαζί του και με την εκμάθησή του αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση για την οικογένειά του. Η μητέρα του και η γιαγιά του ασχολούνται πολλές ώρες μαζί του, μαθαίνοντάς του συνεχώς πράγματα. Καθοδηγούνται από την προσοχή του και τα ενδιαφέροντά του, ενώ οι αριθμοί έχουν βασικό ρόλο στην εκπαίδευσή του.

«Για να του τραβήξουμε την προσοχή, συνδέουμε τα πάντα με τους αριθμούς, όπως για παράδειγμα τα γενέθλια των Αμερικανών Προέδρων και πότε ξεκίνησαν τη θητεία τους,» αναφέρει η μητέρα του.

Προσφάτως, ο Pranav ζήτησε από την οικογένειά του να του μάθει τις πολιτείες και τους νομούς όλων των χωρών παγκοσμίως.

Η οικογένειά του του μαθαίνει πώς να βρίσκει διάφορες πληροφορίες μέσω του διαδικτύου, πληκτρολογώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά.

«Θέλει να είναι ένα συνηθισμένο παιδί, αλλά όταν αρχίσει να ασχολείται με ένα συγκεκριμένο θέμα και αρχίζει να πιάνει την ιδέα, παθιάζεται με αυτό και ξεχνά τα πάντα,» ισχυρίζεται ο πατέρας του.

Στο προ-νήπιο, η δασκάλα προσπαθούσε να του δίνει πιο προχωρημένες ασκήσεις να κάνει, όπως η διαίρεση και το να λέει την ώρα. Στο νήπιο που είναι τώρα, οι συμμαθητές του μαθαίνουν την αλφάβητο και να μετρούν μέχρι το 100. Ο Pranav μπορεί και μετράει πάνω από το 1 εκατομμύριο.

«Είναι ένα εκπληκτικό παιδί,» λέει η δασκάλα του στο νήπιο. «Ξέρει τόσα πολλά πράγματα και θέλει να μαθαίνει όλο και περισσότερα. Δεν το έχω ξαναδεί αυτό σε άλλο παιδάκι. Διαβάζει ολόκληρα κεφάλαια βιβλίων, ενώ όταν θέλω να του βρω ασκήσεις στα μαθηματικά, πάω και ζητάω από μεγαλύτερες τάξεις. Τις προάλλες του έκανα ερωτήσεις για τα κλάσματα. Τα μεγαλύτερα παιδιά, φυσιολογικά θα πρέπει να το δουν γραμμένο για να κάνουν την πράξη αλλά ο Pranav έχει την ικανότητα να κάνει τους υπολογισμούς στο κεφάλι του και να σου δώσει το αποτέλεσμα.»

Οι γονείς του μικρού Αϊνστάιν σκέφτονται να επιταχύνουν την εκπαίδευσή του, ακόμα και να προσπεράσουν ορισμένες τάξεις στο σχολείο, αλλά ο πατέρας του υποστηρίζει πως θα πρέπει πάνω απ’Α όλα να σκεφτούν τις κοινωνικές ανάγκες του παιδιού τους. «Θέλουμε να είναι όσο πιο φυσιολογικός γίνεται,» είπε χαρακτηριστικά ο πατέρας του αγοριού.

«Προς στιγμήν, είναι πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο και καταφέρνουμε να κάνουμε αρκετή δουλειά μαζί του στο σπίτι,» πρόσθεσε η μητέρα του. «Πρέπει να σκεφτούμε και να δούμε τι είναι καλύτερο για εκείνον, γιατί το κάθε παιδί είναι διαφορετικό.»

Για κάποια άτομα, η επιτάχυνση της εκπαίδευσης έχει θετικά αποτελέσματα αλλά για κάποια άλλα είναι καλύτερο να παραμένουν στην τάξη τους και να κάνουν απλά περισσότερες ασκήσεις.

Τι θέλει να γίνει όμως ο Pranav όταν μεγαλώσει; «Αστροναύτης,» αναφώνησε χωρίς δεύτερη σκέψη. Στην περίπτωση του Pranav, πραγματικά, το μόνο εμπόδιο είναι ο ουρανός.

(Πηγή)