Δέκα τρόποι να βοηθήσετε τα παιδιά σας να αναπτύξουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες

Πέμπτη, 25 Ιουνίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook


1. Δώστε εσείς τα καλό παράδειγμα. Οι διατροφικές επιλογές και συνήθειες των γονέων και των άλλων μελών της οικογένειας μεταδίδονται πάντα στα παιδιά.

2. Η ποικιλία είναι σημαντική : να εισάγετε στην διατροφή τους ένα φαγητό την φορά. Προσφέρετε μικρή ποσότητα από το καινούριο τρόφιμο σε συνδυασμό με το αγαπημένο τους γεύμα.

3. Ενθαρρύνετε το παιδί να σας βοηθήσει στην προετοιμασία του γεύματος. Συνήθως τους αρέσει να καταναλώνουν τα γεύματα που ετοιμάζουν μόνα τους


4. Οι ώρες των γευμάτων πρέπει να είναι ξεκούραστες και διασκεδαστικές. Αυτές δεν πρέπει να αποτελούν ώρες τιμωρίας ή καυγάδων. Επίσης, αποφύγετε εξωτερικά ερεθίσματα που «τραβούν» την προσοχή όπως η χρήση της τηλεόρασης κατά την διάρκεια του γεύματος.

5. Σερβίρετε μικρές – παιδικές μερίδες. Οι μικρές ποσότητες ή τα μικρά πιάτα δίνουν στα παιδιά την ικανοποίηση ότι έφαγαν όλο το φαγητό τους. Θα ζητήσουν περισσότερο μόνο στην περίπτωση που πεινάνε πραγματικά.

6. Η συμπεριφορά που ανταμείβεται, επαναλαμβάνεται. Παραβλέψτε την αφαγία. Αποφύγετε την δυσάρεστη συμπεριφορά κατά την διάρκεια του γεύματος προσέχοντας περισσότερο το παιδί σας και συμπεριλαμβάνοντάς το στις οικογενειακές συζητήσεις.

7. Αποφύγετε το να μετατρέπετε ένα επιδόρπιο σε «ανταμοιβή» για το γεγονός ότι έφαγε όλο το φαγητό του. Αυτό δημιουργεί την εικόνα στα παιδιά ότι τα γλυκά είναι επιθυμητά για την διατροφή του. Ακόμη, μπορεί να ωθήσει τα παιδιά σας στην υπερφαγία.

8. Αν το παιδί σας οδηγηθεί στην υπερφαγία, απαιτώντας ένα φαγητό συχνότερα ή αποφεύγοντας όλα τα φαγητά εκτός από ένα, επιτρέψτε του να καταναλώσει αυτό το φαγητό για μερικές ημέρες και ταυτόχρονα συνεχίστε να του προσφέρετε και άλλα τρόφιμα. Το παιδί κάποια στιγμή θα βαρεθεί αυτό το φαγητό.

9. Τα παιδιά ζητάνε να φάνε κάτι όλη την ώρα. Θα πρέπει να τηρείτε όσο είναι δυνατόν ένα πρόγραμμα στα κύρια αλλά και στα ενδιάμεσα γεύματα.

10. Επιτρέψτε στο παιδί να καθορίσει μόνο του την ποσότητα των γευμάτων. Η όρεξη αλλάζει από μέρα σε μέρα, με το πέρασμα του χρόνου και κατά την διάρκεια μιας ασθένειας. Παραβλέψτε τα γεύματα που πέρασαν από το καθορισμένο πρόγραμμα και αφήστε το παιδί να περιμένει μέχρι την ώρα του επόμενου κύριου ή ενδιάμεσου γεύματος. Τα υγιή παιδιά θα φάνε όταν νιώσουν πείνα.

(Πηγή: www.dietup.gr ) Σαββατιανού Πελαγία Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής