Τεχνικές για να διαχειριστείς το θυμό σου και τα νεύρα σου όταν χτυπάνε κόκκινο!

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

107

Υπάρχουν καταστάσεις στις σχέσεις μας που μας θυμώνουν. Αυτό σύμφωνα με την ψυχολόγο δεν είναι κακό. Το αντίθετο. Οι ανεξέλεγκτες εκρήξεις όμως πραγματικά μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα. Κι αυτό είναι που πρέπει να διαχειριστούμε σωστά. Η Χρυσούλα Μαυράκη για άλλη μια φορά μας βοηθάει να κουμαντάρουμε σωστά τις καταστάσεις ώστε να μην “πληγώσουμε” τη σχέση και κατά συνέπεια τον εαυτό μας.
“Ο θυμός είναι ένα υγιές συναίσθημα διότι μας βοηθάει να βγάζουμε στην επιφάνεια πράγματα που μας ενοχλούν αφενός και να μην τα κρατάμε μέσα μας με αποτέλεσμα να πιάνουν ρίζα και να επηρεάζουν μόνιμα την συμπεριφορά και την σχέση μας.
Από την άλλη μεριά είναι ο υγιής τρόπος για να διεκδικήσουμε το δίκιο μας, την αποκατάσταση του άδικου που μπορεί να μας έχει γίνει. Έτσι λοιπόν το να θυμώνουμε δεν είναι κακό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι πολύ καλό”.
“Εκείνο που μας χαλάει είναι όταν δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε τον θυμό μας και μας οδηγεί σε τρομερές εκρήξεις οργής που μπορεί να επιφέρουν πολύ κακές συμπεριφορές είτε λεκτικά, είτε με χειρονομίες, χειροδικίες ή πολύ κακές ενέργειες τις οποίες θα πρέπει να τις αποφεύγουμε και γι' αυτό πρέπει να ξέρουμε να διαχειριζόμαστε τον θυμό μας”.
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙΣ ΤΟ ΘΥΜΟ ΣΟΥ
Εκεί που σε πνίγει το δίκιο, εκεί που η οργή σου ξεχειλίζει και είσαι έτοιμη να εκραγείς, λίγο πριν ανοίξεις το στόμα σου και αρχίσεις να βρίζεις, να κατηγορείς, να “στολίζεις” τον σύντροφό σου, δοκίμασε κάτι από τα παρακάτω...
1. Αναπνοές!
Όταν θολώνουμε και το αίμα ανεβαίνει στο κεφάλι μας και τα βλέπουμε όλα κόκκινα, παίρνουμε βαθιά εισπνοή από τη μύτη, μετράμε από το 5 έως το 0 ή ακόμα καλύτερα από το 10 έως το 0 και στο 0 ξεφυσάμε βαθιά από το στόμα.
Γενικά οι αναπνοές και κυρίως τα ξεφυσήματα είναι ένα δείγμα θυμού, γιατί όταν ξεφυσάει κάποιος του λέμε “είσαι θυμωμένος;”. Το ξεφύσημα και η εκπνοή είναι πολύ καλή για να αποβάλουμε ένα κομμάτι από το θυμό.
2. Βιώνω το θυμό μου.
Στέλνω το αίμα από το κεφάλι στα πόδια. Την ώρα που νιώθω ότι θολώνω, από το να προσπαθήσω να βρω άκρη να αντιμετωπίσω τους απέναντί μου ή οτιδήποτε, κατεβαίνω και κάνω μια βόλτα το τετράγωνο, πηγαίνω στο περίπτερο να πάρω τσιγάρα με γρήγορο βηματισμό και γενικά κάνω ό, τι μπορώ για να κινηθεί το σώμα μου και έτσι να κατέβει το αίμα από τον εγκέφαλο στα πόδια και με αυτόν τον τρόπο να μπορέσει να καθαρίσει το μυαλό μου για να χειριστώ την κατάσταση με μεγαλύτερη ψυχραιμία.
3. Προσπαθώ να πάρω το μυαλό μου από το ερέθισμα το οποίο με έχει βγάλει από τα ρούχα μου.
Έτσι προσπαθώ να δω τι εικόνα ακριβώς δείχνει η τηλεόραση, τι ακριβώς λέει αυτός που είναι στην τηλεόραση, τι γίνεται σε αυτή την σκηνή. Αν έχω ραδιόφωνο ανοιχτό να ξεκαθαρίσω τι λέει ο ομιλητής ή αλλιώς να προσπαθήσω να διαβάσω τι λέει η εφημερίδα ή αυτό που έχω μπροστά μου. Με άλλα λόγια προσπαθώ να καταλάβω τι γίνεται γιατί βλέποντας την εικόνα ή τον ήχο μπροστά μου, φεύγει το μυαλό μου από αυτό που με έχει θολώσει και μπορώ με μεγαλύτερη ψυχραιμία να το αντιμετωπίσω.
4. Στο νερό!
Καλό είναι να μπω στο μπάνιο και να κάνω ένα ντους, ζεστό-κρύο εναλλάξ, έτσι ώστε να τακτοποιήσω την κυκλοφορία του σώματός μου γιατί ο θυμός κάνει αυτό ακριβώς: ανεβάζει την αδρεναλίνη, ανεβάζει τη θερμοκρασία, στέλνει το αίμα στο κεφάλι και εκεί θολώνω και δεν μπορώ να λειτουργήσω κανονικά.
ΜΕΤΑ ΑΝΤΙΔΡΩ...
“Αφού περάσει ο θυμός, τότε θα συζητήσω γιατί θύμωσα και θα προσπαθήσω να εξηγήσω στον άλλον ότι έχω θυμώσει για κάποιο συγκεκριμένο λόγο και καλό θα είναι να το λύσουμε ή να εξασφαλίσουμε ότι θα αποφεύγει πια να το ξανακάνει για να μην μου δημιουργεί αυτές τις εκρήξεις”.

http://www.tlife.gr