Κακές σχολικές επιδόσεις για τα παιδιά με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας

Πέμπτη, 25 Αυγούστου 2011

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

1222 Τα παιδιά που πάσχουν από σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας είναι πιθανότερο να έχουν προβλήματα με την ορθογραφία και τη γραμματική, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Pediatrics.
Οι ερευνητές από την Κλινική Μάγιο στο Ρότσεστερ της Μινεσότα εξηγούν ότι στην ανάγνωση και τα μαθηματικά συνήθως εστιάζουν οι γονείς και οι δάσκαλοι, ενώ τα προβλήματα στην γραφή παραμένουν στο περιθώριο.
Η γραφή είναι σημαντικό συστατικό της ακαδημαϊκής επιτυχίας, της κοινωνικής και συμπεριφορικής κατάστασης του ατόμου και αν τα προβλήματα που σχετίζονται μ’ αυτήν δεν εντοπιστούν εγκαίρως, ειδικά στα παιδιά που πάσχουν από σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, μπορεί να διαρκέσουν για το σύνολο της ζωής του.
Η μελέτη συμπεριέλαβε σχεδόν 6.000 παιδιά (όλα είχαν γεννηθεί στο Ρότσεστερ μεταξύ 1976-1982 και εξακολουθούσαν να ζουν εκεί και μετά την ηλικία των πέντε ετών). Οι ερευνητές εντόπισαν τα σχολεία και τα ιατρικά και σχολικά αρχεία για να βρουν παιδιά με το εν λόγω σύνδρομο καθώς και ποιες επιδόσεις είχαν στη γραφή, την ανάγνωση και τα τεστ νοημοσύνης στο Γυμνάσιο.
Συνολικά, 379 παιδιά πληρούσαν τα κριτήρια για το σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, το οποίο ήταν συχνότερο στα αγόρια απ’ ότι στα κορίτσια. Απ’ το σύνολο των παιδιών, μόνο 800 είχαν κακό σκορ στα τεστ των δεξιοτήτων γραφής. Τα περισσότερα παιδιά που είχαν πρόβλημα με τη γραφή είχαν επίσης δυσκολίες και στην ανάγνωση.
Τα προβλήματα γραφής ήταν συχνότερα στα κορίτσια και αγόρια με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας. Σχεδόν τα δύο τρίτα των αγοριών είχε πρόβλημα γραφής, συγκριτικά με ένα στα έξι αγόρια χωρίς το σύνδρομο.
Στα κορίτσια, το 57% των πασχόντων είχε πρόβλημα με τη γραφή, συγκριτικά με λιγότερο από το 10% των υγιών κοριτσιών. Επίσης τα κορίτσια που έπασχαν από το σύνδρομο είχαν δεκαπλάσιες πιθανότητες να έχουν συνδυαστικά προβλήματα γραφής και ανάγνωσης.
Τα προβλήματα μνήμης και προγραμματισμού στα παιδιά με σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας, ενδεχομένως να επηρεάζουν και την ικανότητα γραφής, ενώ το σύνδρομο στο παρελθόν έχει συσχετιστεί με μαθησιακές διαταραχές.
Οι Καναδοί ερευνητές επισημαίνουν ότι γενετικοί παράγοντες κρύβονται τόσο πίσω από το σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας όσο και από τα μαθησιακά προβλήματα.
Η θεραπευτική αντιμετώπιση του συνδρόμου, καθώς και τα εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να επιλύσουν τις σχετικές δυσχέρειες, ειδικά αν εφαρμοστούν κατά την απαρχή του προβλήματος.

health.in.gr