Η ώρα του ύπνου για το νήπιο

Τετάρτη, 24 Αυγούστου 2011

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

052 Απόσπασμα από το Sleeping Through the Night: How Infants, Toddlers, and Their Parents Can Get a Good Night's Sleep (Πώς να κοιμηθεί όλη νύχτα: πώς μπορούν τα βρέφη, τα νήπια και οι γονείς τους να έχουν έναν ποιοτικό ύπνο), της Dr. Jodi Mindell και το Your Baby and Toddler, From Birth to 3 Years (Το μωρό και το νήπιό σας, από τη γέννηση μέχρι 3 ετών), DK Publishing Inc., 2004, της JOHNSON'S®
Όταν το νήπιο γίνεται πιο ανεξάρτητο και αρχίζει να κάνει μονό του πράγματα, μπορεί να αρχίσετε να σκέφτεστε ότι πέρασε τη βρεφική ηλικία. Να έχετε υπόψη ότι ακόμα έχει τις ίδιες ανάγκες που είχε ως μωρό. Ακόμα χρειάζεται πολλή προσοχή, να το αγκαλιάζετε αρκετά και, φυσικά, πολύ ύπνο. Τα νήπια χρειάζονται περίπου 12-14 ώρες σύνολο ύπνου, 11 με 12 ώρες το βράδυ και άλλες 3 ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν χρειάζεται να ξυπνάτε το μωρό σας συχνά το πρωί, μπορεί αυτό να σημαίνει ότι δεν κοιμάται αρκετά.
Τα περισσότερα νήπια θα πρέπει να έχουν μάθει να κοιμούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά οι αλλαγές στο πρόγραμμα (εκδρομές, αρρώστιες για παράδειγμα) μπορεί να δημιουργήσουν προσωρινά σκαμπανεβάσματα. Η αλλαγή από το καλαθάκι στο κρεβάτι σε πολύ μικρή ηλικία μπορεί επίσης να δημιουργήσει πρόβλημα προσαρμογής. Ίσως πρέπει να περιμένετε μέχρι το νήπιό σας να φτάσει τα τρία έτη πριν το βάλετε να κοιμηθεί σε ένα «κρεβάτι για μεγάλα παιδιά».
Τα ωράρια ύπνου του νήπιου θα συνεχίσουν να αλλάζουν για τον επόμενο ένα χρόνο. Για παράδειγμα, μεταξύ πρώτου και δεύτερου χρόνου θα αρχίσει να μην κοιμάται το πρωί. Είναι όμως σημαντικό να διατηρείτε το ίδιο πρόγραμμα για να κοιμάται όσο χρειάζεται. Μερικοί τρόποι για να εξασφαλίσετε τον απαραίτητο ύπνο για το νήπιό σας όσο μεγαλώνει είναι:
Βάλτε πρόγραμμα στον ύπνο. Καθιερώστε συγκεκριμένες ώρες για το βραδινό ύπνο και τους υπνάκους κατά τη διάρκεια της ημέρας για να βοηθήσετε το νήπιό σας να κοιμάται όσο χρειάζεται. Τα πολύ αυστηρά προγράμματα δεν θα το βοηθήσουν να κοιμηθεί το βραδύ. Το αντίθετο μάλιστα, θα το οδηγήσουν σε υπερκόπωση και προβλήματα ύπνου. Αποφύγετε να το βάζετε για ύπνο αργά το απόγευμα.
Φτιάξτε ένα ευχάριστο περιβάλλον για το μωρό σας. Το δωμάτιο πρέπει να σκοτεινό, δροσερό και ήσυχο. Ένα μικρό φωτάκι μπορεί να υπάρχει, αλλά μια τηλεόραση όχι.
Βάλτε το μωρό σας στο κρεβάτι του μισοκοιμισμένο. Αυτό θα το μάθει να κοιμάται μονό του, και να ξανακοιμάται κατά τη διαρκεί της νύχτας χωρίς τη βοήθειά σας.
Δημιουργήστε μια ρουτίνα για το ποτέ κοιμάται το μωρό σας.
Μια ρουτίνα ύπνου θα βοηθήσει το νήπιό σας να κοιμάται μονό του. Αυτή μπορεί να περιλαμβάνει ένα μπανάκι, να φορέσει τις πιτζάμες του, ένα μασάζ, ένα παραμύθι ή ένα τραγούδι για να έχει όνειρα γλυκά.
Η ώρα του μπάνιου
Η ώρα του μπάνιου είναι ένα μήνυμα προς το μωρό σας ότι είναι ώρα για ύπνο. Βοηθήστε το να ηρεμίσει με ένα ζεστό μπάνιο και ένα τρυφερό χάδι. Το μπάνιο με το JOHNSON'S® BEDTIME BATH®, με NATURALCALM™ είναι κλινικά αποδειγμένο ότι ηρεμεί το μωρό σας και ότι θα το κάνει να κοιμηθεί πιο γρήγορα, όλη νύχτα. Όταν πλένετε τα μαλλιά του, το να το αφήσετε να σας βοηθήσει μπορεί να το ηρεμίσει. Χρησιμοποιήστε ένα σαμπουάν που ξεπλένεται εύκολα και δεν τσούζει στα μάτια του, όπως το JOHNSON’S® Baby Shampoo, και δώστε του πολύ κουράγιο.
Βοηθήστε το νήπιό σας να χαλαρώσει κάνοντας του ένα μασάζ
Μπορεί να θέλετε να προσθέσετε και το μασάζ στη ρουτίνα πριν από τον ύπνο. Αν δεν γνωρίζετε ήδη τα πλεονεκτήματα του βρεφικού μασάζ, δεν είναι ποτέ αργά να ξεκινήσετε. Το να κάνετε μασάζ στο σώμα του και ταυτόχρονα να ενυδατώνετε το δέρμα του είναι ένας ωραίος τρόπος να το χαλαρώσετε ακόμα πιο πολύ μετά το μπάνιο. Σκουπίστε το μωρό σας με μια πετσέτα και μετά πάρτε ελάχιστη ενυδατική λοσιόν και κάντε μασάζ στα χέρια, τα πόδια και την πλάτη με απαλές κινήσεις Σιγουρευτείτε ότι η ενυδατική κρέμα που χρησιμοποιείτε είναι κατάλληλη για βρέφη και κατάλληλη για το δέρμα του. Ένα απαλό μασάζ με JOHNSON'S® BEDTIME LOTION™ ή JOHNSON'S® BEDTIME OIL™ με NATURALCALM™ είναι κλινικά αποδειγμένο ότι θα το βοηθήσει να κοιμηθεί ευκολότερα και πιο καλά όλη τη νύχτα.

Να είστε συνεπείς και πιστές στις βραδινές ρουτίνες

Αν διαλέξετε το μπάνιο, το μασάζ, ένα παραμύθι ή ένα συνδυασμό και από τα τρία για τη βραδινή ρουτίνα πρέπει να είστε το ίδιο συνεπείς κάθε βράδυ και να κάνετε κάθε βράδυ ακριβώς τα ίδια. Το μωρό σας θα χαλαρώσει πιο εύκολα αν ξέρει τι θα ακολουθήσει. Επίσης, σιγουρευτείτε ότι η ώρα για ύπνο ξεκινάει πάντα με τον ίδιο τρόπο, το παίρνετε αγκαλιά και το πάτε προς το κρεβάτι του. Πηγαίνετε κατευθείαν από το μπάνιο στο παιδικό δωμάτιο, βάλτε του τις πιτζάμες και διαβάστε του το παραμυθάκι του.
Να είσαστε σύντομες και γλυκές
Η ρουτίνα του ύπνου πρέπει να κρατάει από 20 έως 45 λεπτών αν συμπεριλαμβάνει και το μπάνιο. Το να κάνετε δύο ώρες για να το πάτε για ύπνο δεν είναι ρουτίνα αλλά δραστηριότητα. Δώστε στο παιδί σας να πιει ένα ποτήρι νερό και σιγουρευτείτε ότι του δίνετε αρκετές αγκαλιές και φιλιά. Αν τα συμπεριλαμβάνετε όλα, το παιδί σας δεν θα έχει καμία δικαιολογία να σας φωνάξει για άλλο ένα ποτήρι νερό ή επειδή θέλει να πάει στο μπάνιο.
Κρατήστε το καλύτερο για το τέλος:
Το τελευταίο που θα κάνετε πρέπει να είναι το αγαπημένο του παιδιού σας. Οπότε κρατήστε την αγκαλιά, την ιστορία ή το αγαπημένο παιχνίδι για το τέλος. Αυτό θα ενθαρρύνει το μωρό σας να κοιμηθεί αμέσως μετά. Αν το μωρό σας δεν θέλει να κοιμηθεί, ορίστε συγκεκριμένα όρια, όπως πόσα βιβλία ή πόσα ποτήρια νερό θα επιτρέψετε.

Μια συνεπής ρουτίνα που θα απολαμβάνει το μωρό –ένα μπάνιο, ένα χαλαρωτικό μασάζ και το αγαπημένο του παραμύθι που θέλει να το ακούει ξανά και ξανά (και ξανά)- βοηθάει το μωρό σας να περιμένει με αγωνία την ώρα του ύπνου. Με υπομονή και συνέπεια, μπορείτε να εξασφαλίσετε ότι το μωρό σας θα έχει τον ύπνο που χρειάζεται για την ανάπτυξή του –ψυχική, σωματική και συναισθηματική. Με αρκετό ύπνο τη νύχτα και κατά τη διάρκεια της ημέρας μπορείτε να αποφύγετε πολλά από τα ξεσπάσματα για τα οποία είναι γνωστά τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Που σημαίνει ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ώρες που είναι ξύπνιο για να γνωρίσετε τη φανταστική προσωπικότητα του μικρού σας.
Μην ξεχνάτε ότι και εσείς χρειάζεστε πολύ ύπνο. Αφού πάτε για ύπνο το μικρό σας, κάντε ένα χαλαρωτικό μπάνιο και ζητήστε από το σύντροφό σας να σας κάνει ένα χαλαρωτικό μασάζ. Το JOHNSON'S® BEDTIME OIL™ είναι ένα τέλειο λάδι για μασάζ. Μάθετε στο σύντροφό σας πώς να σας κάνει μασάζ ενυδατώνοντάς σας ταυτόχρονα, και γρήγορα θα θέλετε και εσείς τη δική σας ρουτίνα ύπνου.

Το άρθρο αυτό κατέχεται από τη © Johnson & Johnson Hellas A.E.B.E, η οποία είναι και η μόνη υπεύθυνη για το περιεχόμενό του.

mybabysworld.gr