Αντικαπνιστική εκστρατεία για πολύ εξαρτημένους

Πέμπτη, 23 Ιουνίου 2011

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

ANTI Αν καπνίζεις, γίνεσαι ένας σιχαμερός παρίας με σάπια δόντια, που κακοποιεί παιδιά και πεθαίνει νέος και μόνος, ξεκινά άρθρο του Economist σχολιάζοντας τη νέα αντικαπνιστική καμπάνια του αμερικανικού Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) που ξεκίνησε την 21 Ιουνίου.
Οι προειδοποιήσεις του FDA είναι η τελευταία προσπάθεια της κυβέρνησης να προκαλέσει ναυτία και σοκ στους πολίτες, συνεχίζει το άρθρο. Ο Οργανισμός Παγκόσμιας Υγείας αναφέρει ότι εικόνες που εγείρουν τόσο έντονα συναισθήματα, όπως ο φόβος, είναι οι πιο αποτελεσματικές αντικαπνιστικές ετικέτες για τα πακέτα των τσιγάρων. Το 2001, ο Καναδάς έγινε η πρώτη χώρα που τοποθέτησε τέτοιου είδους εικόνες στα πακέτα των τσιγάρων. Από τότε, πάνω από 30 χώρες, από τη Βραζιλία και την Ταϊλάνδη μέχρι το Ιράν και τη Λετονία, έχουν ακολουθήσει το παράδειγμά του. Η δε Αυστραλία προσπαθεί τώρα να απαγορεύσει την αναγραφή του λογότυπου της μάρκας πάνω στα πακέτα. Τα πακέτα αυτά θα είναι στο χρώμα του σάπιου πράσινου, με το όνομα της μάρκας γραμμένο με απλή γραμματοσειρά κάτω από μια αποτρόπαιη εικόνα –μία από τις εικόνες αυτές δείχνει ένα μάτι τρυπημένο από καλώδια.
Σε σχέση με όλα αυτά, η Αμερική είναι ακόμα πίσω. Προς το παρόν, τα πακέτα φέρουν μια απλή και ταπεινή προειδοποιητική επιγραφή. Όμως σύντομα, αυτό θα αλλάξει. Το 2009, το Κογκρέσο απαίτησε από τον FDA να κατασκευάσει νέες ετικέτες. Ο οργανισμός πρότεινε 36 ετικέτες και το Νοέμβριο εγκρίθηκαν 9 από αυτές. Οι ετικέτες αυτές απεικονίζουν, μεταξύ άλλων, σάπια δόντια, έναν άνδρα με μια τρύπα στην καρδιά, ένα νεκρό σώμα και ένα απελπισμένο παιδί. Ανάμεσα στις εικόνες που απορρίφθηκαν, ήταν ένα πτώμα με μια ταμπέλα νεκροτομείου στο δάχτυλο του ποδιού. Η Lorillard, η Reynolds American και άλλες καπνοβιομηχανίες, έχουν καταθέσει μηνύσεις.
Οι ετικέτες δεν θα κυκλοφορήσουν έως το Σεπτέμβρη του 2012. Ίσως περάσει πολύς καιρός μέχρι να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητά τους. Στη Βραζιλία και την Ταϊλάνδη, που έχουν μεγάλες, παραστατικές ετικέτες, ένα μεγάλο ποσοστό καπνιστών δήλωσαν ότι τους έκαναν να σκεφτούν να το κόψουν, όπως ανέφερε το Κέντρο Ελέγχου και Αντιμετώπισης Ασθενειών. Όμως ακόμα και η πιο αηδιαστική εικόνα μπορεί να γίνει ανεκτή με τον καιρό, όπως έδειξε η περίπτωση του Καναδά. Αηδιάστε σήμερα, ανάψτε ένα τσιγάρο αύριο.

Πηγή: http://anatolikiattikinews.blogspot.com/2011/06/blog-post_6367.html