Η άσκηση οδηγεί σε καλύτερα γηρατειά

Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2010

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Τέσσερις νέες έρευνες επιβεβαιώνουν τα οφέλη της άσκησης, η οποία φαίνεται σημαντική για να γεράσει κάποιος καλά.

Ο James O. Hill, του Πανεπιστημίου του Κολοράντο, δήλωσε ότι οι μέχρι τώρα ενδείξεις είναι πως το να είναι κάποιος δραστήριος αποτελεί τον πιο υγεινό τρόπο και πως η άσκηση είναι καλύτερη από οποιοδήποτε φάρμακο ή άλλο που υπάρχει για τη γήρανση.

Αν η άσκηση ήταν φάρμακο θα αποτελούσε το πιο ασφαλές και αποτελεσματικό σκεύασμα του πλανήτη, δήλωσε ο εευνητής.

Η πρώτη έρευνα από τις ΗΠΑ ανακάλυψε ότι γυναίκες που στη μέση ηλικία ασκούνταν περισσότερο είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες ‘επιτυχούς επιβίωσης’ στην ηλικία των 70 ετών.

Ακόμα και το περπάτημα και άλλες ασκήσεις μέτριας έντασης μείωναν τον κίνδυνο για χρόνιες νόσους, προβλήματα καρδιάς και νοητική εξασθένηση ,ανακάλυψε η έρευνα.

Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, Dr. Qi Sun, του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ στη Βοστόνη, με όρους έντασης, το περπάτημα και άλλες δραστηριότητες μέτριας έντασης ήταν σχεδόν ισοδύναμα με το όφελος που αποκομίζει κάποιος από την πιο έντονη φυσική δραστηριότητα.

Η δεύτερη έρευνα, που επίσης εστίασε σε γυναίκες, ανακάλυψε ότι όσες ασκούνταν πιο έντονα τέσσερις φορές την εβδομάδα είχαν ισχυρότερα οστά και λιγότερες πιθανότητες πτώσης σε σύγκριση με γυναίκες που λάμβαναν μέρος σε πρόγραμμα ευεξίας που περιλάμβανε χαλάρωση σε συνδυασμό με ευλυγισία και ισορροπία. Το πρόγραμμα αύξησης όγκου δεν μείωσε ωστόσο τον κίνδυνο καρδιοπάθειας.

Άλλη γερμανική έρευνα ανακάλυψε περισσότερες ενδείξεις ότι η άσκηση είτε μέτριας είτε υψηλής έντασης μείωνε τον κίνδυνο νοητικής εξασθένησης σε άντρες και γυναίκες άνω των 55 ετών, για διάστημα 2 ετών που παρακολουθήθηκαν.

Ακόμα μια έρευνα από ομάδα του British Columbia, στον Καναδά, ανέφερε ότι οι γυναίκες που ακολουθούσαν πρόγραμμα ασκήσεων αντίστασης μια ή δυο φορές την εβδομάδα εμφάνισαν βελτίωση στις νοητικές ικανότητες αλλά μόνο στους τομείς της προσοχής και της επίλυσης συγκρούσεων σε σύγκριση με γυναίκες που επέλεξαν δραστηριότητες τόνωσης και ισορροπίας.

Οι ασκήσεις αντίστασης είχαν το επιπλέον όφελος της ενίσχυσης των τετρακέφαλων. Προς έκπληξη των ερευνητών, οι γυναίκες αυτές εμφάνισαν μείωση του όγκου του εγκεφάλου, φαινόμενο που σχετίζεται συνήθως με φτωχότερη νοητική λειτουργία. Το παράδοξο αυτό χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα.

Η άσκηση έχει φανεί πως βελτιώνει την αρθρίτιδα, την οστεοπόρωση, την καρδιοπάθεια, την πνευμονοπάθεια, τον καρκίνο και άλλες παθήσεις.

Το συμπέρασμα είναι, σύμφωνα με τον Sun, αν κάποιος μπορεί, θα πρέπει να ασκείται σε κάποιο βαθμό. Και οι τέσσερις έρευνες δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Archives of Internal Medicine.’

iatronet.gr