Το 2008, 39.000 Eυρωπαίοι πολίτες έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα. Ο στόχος της ΕΕ να μειωθεί στο ήμισυ ο αριθμός των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2010 (δηλ. 27.000 θανάτοι) θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διοργάνωσε για το λόγο αυτό διάσκεψη με αντικείμενο τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης που προηγήθηκε της εκπόνησης του ευρωπαϊκού προγράμματος δράσης για την οδική ασφάλεια 2011-2020. Περισσότεροι από 400 παράγοντες ποικίλης προέλευσης συζήτησαν τα προβλήματα και την κατάσταση της οδικής ασφάλειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού παρουσίασε τα αποτελέσματα του τρέχοντος ευρωπαϊκού προγράμματος δράσης για την οδική ασφάλεια (2001 – 2010), γνωστοποίησε την κατάληξη της διαδικασίας διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε τους τελευταίους μήνες με αντικείμενο το επόμενο πρόγραμμα δράσης. Στη διαδικασία αυτή συμμετείχαν εμπειρογνώμονες και πολίτες εν γένει, με σκοπό να συγκεντρωθούν ιδέες για μελλοντικές δράσεις που θα συντελέσουν ακόμη περισσότερο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ.
Ο διάλογος πραγματοποιήθηκε με συζητήσεις στο πλαίσιο ομάδων εμπειρογνωμόνων και σε συνεδριάσεις ολομέλειας με όλους τους συμμετέχοντες. Τα αντικείμενα της πρώτης συζήτησης στο πλαίσιο ομάδας ήταν η ασφάλεια των οχημάτων και των υποδομών, με ιδιαίτερη εστίαση στην ασφάλεια των μοτοσικλετών, τα οχήματα του μέλλοντος όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, την οικολογική οδήγηση και τον τρόπο προσαρμογής των υποδομών σε διάφορες κατηγορίες χρηστών.
Η δεύτερη συζήτηση στο πλαίσιο ομάδας είχε ως αντικείμενο τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι πολίτες στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Οι συμμετέχοντες στη συζήτηση εκπροσωπούσαν θύματα οδικών ατυχημάτων, επαγγελματίες οδηγούς, δημόσιες αρχές, την τροχαία και ευάλωτους χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι ηλικιωμένοι, καθώς και την αυτοκινητοβιομηχανία.
Την ίδια μέρα άνοιξε και μια νέα σελίδα στον ιστότοπο EUROPA αφιερωμένη στην οδική ασφάλεια. Αυτές οι πολύγλωσσες και εύχρηστες ιστοσελίδες παρέχουν αναλυτικές πληροφορίες για την οδική ασφάλεια ανά κατηγορία χρηστών όπως οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι μοτοσικλετιστές, οι πεζοί και οι ποδηλάτες, με τη χρήση εικονογραμμάτων και άλλων εύληπτων μορφών πληροφόρησης.
Τέλος, ο Αντιπρόεδρος κ. Tajani παρουσίασε τα βραβεία αριστείας στην οδική ασφάλεια για το 2009. Tα βραβεία εντάσσονται στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Οδικής Ασφάλειας, ο οποίος αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συνιστά τη βάση αναφοράς για την οδική ασφάλεια για επιχειρήσεις, ενώσεις, ερευνητικά ιδρύματα και δημόσιες αρχές. Κοινός σκοπός τους είναι η ανάληψη συγκεκριμένων δράσεων και η δημοσιοποίηση της βέλτιστης πρακτικής ώστε να μετριασθούν τα προβλήματα οδικής ασφάλειας που αντιμετωπίζουν. Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Οδικής Ασφάλειας είναι μία από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος δράσης για την οδική ασφάλεια 2001 – 2010.
Πηγή
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού παρουσίασε τα αποτελέσματα του τρέχοντος ευρωπαϊκού προγράμματος δράσης για την οδική ασφάλεια (2001 – 2010), γνωστοποίησε την κατάληξη της διαδικασίας διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε τους τελευταίους μήνες με αντικείμενο το επόμενο πρόγραμμα δράσης. Στη διαδικασία αυτή συμμετείχαν εμπειρογνώμονες και πολίτες εν γένει, με σκοπό να συγκεντρωθούν ιδέες για μελλοντικές δράσεις που θα συντελέσουν ακόμη περισσότερο στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην ΕΕ.
Ο διάλογος πραγματοποιήθηκε με συζητήσεις στο πλαίσιο ομάδων εμπειρογνωμόνων και σε συνεδριάσεις ολομέλειας με όλους τους συμμετέχοντες. Τα αντικείμενα της πρώτης συζήτησης στο πλαίσιο ομάδας ήταν η ασφάλεια των οχημάτων και των υποδομών, με ιδιαίτερη εστίαση στην ασφάλεια των μοτοσικλετών, τα οχήματα του μέλλοντος όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, την οικολογική οδήγηση και τον τρόπο προσαρμογής των υποδομών σε διάφορες κατηγορίες χρηστών.
Η δεύτερη συζήτηση στο πλαίσιο ομάδας είχε ως αντικείμενο τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι πολίτες στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Οι συμμετέχοντες στη συζήτηση εκπροσωπούσαν θύματα οδικών ατυχημάτων, επαγγελματίες οδηγούς, δημόσιες αρχές, την τροχαία και ευάλωτους χρήστες των οδών, όπως οι πεζοί, οι ποδηλάτες και οι ηλικιωμένοι, καθώς και την αυτοκινητοβιομηχανία.
Την ίδια μέρα άνοιξε και μια νέα σελίδα στον ιστότοπο EUROPA αφιερωμένη στην οδική ασφάλεια. Αυτές οι πολύγλωσσες και εύχρηστες ιστοσελίδες παρέχουν αναλυτικές πληροφορίες για την οδική ασφάλεια ανά κατηγορία χρηστών όπως οι οδηγοί αυτοκινήτων, οι μοτοσικλετιστές, οι πεζοί και οι ποδηλάτες, με τη χρήση εικονογραμμάτων και άλλων εύληπτων μορφών πληροφόρησης.
Τέλος, ο Αντιπρόεδρος κ. Tajani παρουσίασε τα βραβεία αριστείας στην οδική ασφάλεια για το 2009. Tα βραβεία εντάσσονται στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Οδικής Ασφάλειας, ο οποίος αποτελεί πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και συνιστά τη βάση αναφοράς για την οδική ασφάλεια για επιχειρήσεις, ενώσεις, ερευνητικά ιδρύματα και δημόσιες αρχές. Κοινός σκοπός τους είναι η ανάληψη συγκεκριμένων δράσεων και η δημοσιοποίηση της βέλτιστης πρακτικής ώστε να μετριασθούν τα προβλήματα οδικής ασφάλειας που αντιμετωπίζουν. Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Οδικής Ασφάλειας είναι μία από τις δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος δράσης για την οδική ασφάλεια 2001 – 2010.
Πηγή
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου