Δες πώς το 2010 θα απολαμβάνεις περισσότερη ενέργεια, σεξ & ύπνο.

Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Οι πιο έμπειροι ειδικοί απαντούν στις πιο συνηθισμένες απορίες σου.

Υπάρχουν κάποιες τροφές που θα με βοηθήσουν να αυξήσω την ενέργειά μου;
Δεν είναι εύκολο να κατονομάσουμε τροφές αλλά προσπάθησε να κάνεις τα εξής: Καταρχάς, να τρως μικρά και συχνά γεύματα ή σνακ κάθε 3 με 4 ώρες για να διατηρείς σταθερό το σάκχαρο στο αίμα σου. Κι αυτό γιατί, όταν πέφτει απότομα, νιώθεις εκνευρισμό, κούραση και ατονία. Επιπλέον, προσπάθησε να συνδυάζεις σύνθετους υδατάνθρακες (ψωμί ολικής άλεσης, φρούτα, λαχανικά, όσπρια) με πρωτεΐνες σε κάθε γεύμα σου. Επειδή απαιτούν αρκετό χρόνο μέχρι να... χωνευτούν, θα σε βοηθήσουν να διατηρήσεις την ενέργειά σου. Τέλος, φρόντισε να πίνεις άφθονα υγρά και κυρίως νερό. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τους
ειδικούς, πολύ συχνά η ατονία μπορεί να οφείλεται και στην αφυδάτωση.

Τι ασκήσεις μπορώ να κάνω πριν πέσω για ύπνο για να κοιμηθώ καλύτερα και πιο εύκολα;
Ιδανικές είναι μερικές ήπιες ασκήσεις γιόγκα ή τάι τσι. Και οι δύο θα σε βοηθήσουν όχι μόνο να κλείσεις πιο γρήγορα τα μάτια σου αλλά και να κοιμηθείς πιο βαθιά. Σε πρόσφατη έρευνα άτομα που υπέφεραν από αϋπνίες, κατάφεραν να κοιμούνται έως και μία ώρα παραπάνω όταν άρχισαν να χαλαρώνουν με τάι τσι.

Πώς μπορώ να αυξήσω τη λίμπιντό μου;
Η έλλειψη ερωτικής διάθεσης είναι το συχνότερο παράπονο των γυναικών γύρω από το σεξ - έρευνες «μιλούν» για περισσότερες από το 40%. Όταν δεν υπάρχουν προβλήματα υγείας, η... βαρεμάρα είναι η κυριότερη αιτία. Αν είσαι σε μακρόχρονη σχέση, πιθανότατα η ρουτίνα έχει «καταλάβει» και το κρεβάτι σου. Όμως ακόμα και μια αλλαγή στην ώρα -αντί για βράδυ βρεθείτε ερωτικά το πρωί- μπορεί να ξαναβάλει φωτιά στα σεντόνια σας. Μια συζήτηση με το σύντροφό σου σίγουρα μπορεί να βοηθήσει, αλλά, προς Θεού, όχι με τη μορφή γκρίνιας ή ακόμα χειρότερα, τελεσίδικης απόφασης «δεν θέλω πια σεξ, κατάλαβέ το». Εδώ σίγουρα θα βοηθήσει εκείνο το ποτηράκι κρασί που αναφέρθηκε προηγουμένως.

Πώς να εξοικονομήσω έξτρα ενέργεια σε μια φορτωμένη μέρα;
Με 4 εύκολους τρόπους: 1. Φάε υγιεινά. 2. Κοιμήσου αρκετά. 3. Βάλε μουσική. Σε πρόσφατη μελέτη διαπιστώθηκε πως οι εργαζόμενοι που άκουγαν μουσική με ακουστικά ήταν 10% πιο παραγωγικοί από τους υπόλοιπους. 4. Κάνε ένα μικρό διάλειμμα όταν το χρειάζεσαι. Πετάξου μέχρι το περίπτερο με γρήγορο βήμα ή τεντώσου στην καρέκλα σου. Αλλά καλύτερα σήκω αμέσως! Έρευνα έδειξε ότι 20 λεπτά σωματικής άσκησης μπορεί να αυξήσει την ενέργεια για το επόμενο 12ωρο.

Ο σύντροφός μου ροχαλίζει κάθε βράδυ και δεν με αφήνει να κοιμηθώ. Τι μπορώ να κάνω;
Δύσκολη απάντηση για ένα ευαίσθητο ζήτημα, που αναγκάζει πολλά ζευγάρια να κοιμούνται χωριστά. Προσπάθησε να πέφτεις στο κρεβάτι ένα μισάωρο νωρίτερα ώστε να σε έχει πάρει ο ύπνος πριν αρχίσουν τα ροχαλητά. Ή δοκίμασε να χρησιμοποιήσεις ωτασπίδες. Αν πάντως το ροχαλητό είναι ανυπόφορο, ο σύντροφός σου πρέπει να επισκεφτεί έναν γιατρό. Μπορεί να είναι σύμπτωμα της άπνοιας ύπνου, μιας σοβαρής κατάστασης, η οποία χρειάζεται ιατρική αντιμετώπιση.

Απαντήσεις στα γρήγορα
Η απάντηση είναι ΝΑΙ στα παρακάτω:
* Χρειάζομαι πραγματικά το οδοντικό νήμα;
* Μια μέση γυναίκα πρέπει να λαμβάνει πολυβιταμίνες;
* Τα κατεψυγμένα λαχανικά είναι το ίδιο θρεπτικά με τα φρέσκα;
* Τα αντικαταθλιπτικά μπορούν να μειώσουν τη σεξουαλική διάθεση;
* Τα τεστ μνήμης βοηθάνε να διατηρείται ο εγκέφαλος σε εγρήγορση;
* Η γυμναστική ανακουφίζει από το άγχος;
* Είναι απαραίτητες οι ασκήσεις Κέγκελ;
* Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης επιταχύνουν το μεταβολισμό;
* Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει αύξηση του βάρους;
* Είναι απαραίτητο να γυμνάζομαι αν δεν είμαι υπέρβαρη;

Η απάντηση είναι ΟΧΙ στα παρακάτω:
* Τα συστατικά των αντηλιακών είναι πιο βλαβερά από την έκθεση στον ήλιο;
* Υπάρχουν τροφές που δίνουν «κακές» θερμίδες;
* Είναι πάντα απαραίτητο να κάνω στρέτσινγκ πριν τη γυμναστική;
* Μου αρέσει το τρέξιμο αλλά μήπως κάνω κακό στα γόνατά μου;
* Είναι απαραίτητος ο καθαρισμός του κόλον;
* Πρέπει να πίνω περισσότερα από 12 ποτήρια νερό τη μέρα;
* Τα ακριβά προϊόντα ομορφιάς είναι πάντα καλύτερα από τα πιο οικονομικά;
* Είναι ασφαλές το τεχνητό μαύρισμα αν γίνεται συνεχώς ;
* Αν σηκώνω μεγάλα βάρη θα γίνω απαραίτητα «φουσκωτή»;

[ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ]
Γιάννης Ανδριανάτος, Δάσκαλος Tai chi και Διαλογισμού
Γεωργία Ταμπάκη, Σύμβουλος Ενεργειακής Διατροφολογίας - Ρεφλεξολόγος
Γεώργιος Κοντοπύργιας, Επιμ. Πνευμονολόγος
Θεοδώρα Μίνου, Κλινικός Ψυχολόγος, University of Indianapolis, USA

Πηγή