Είναι σίγουρο ότι σήμερα τα παιδιά μας είναι πολύ πιο επιφορτισμένα με υποχρεώσεις από ότι ήταν οι προηγούμενες γενιές. Ας σκεφτούμε μονάχα πως καμιά φορά το ωράριό τους δεν θυμίζει σε τίποτα ωράριο μαθητή αλλά εργαζόμενου. Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να έχει τη βοήθεια τη δική μας ώστε να καταφέρει να οργανωθεί και να βάλει προτεραιότητες.
Ας δούμε λοιπόν, πώς εμείς οι γονείς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας με ένα «σωτήριο» τρόπο και όχι με «μοιραίο» τρόπο που καθιστά τις σχέσεις μας μαζί τους τεταμένες.
Ας ξεκινήσουμε από το γεγονός ότι δεν είναι τόσο δύσκολο για ένα παιδί να τα βγάλει πέρα! Συνεπώς, δεν είναι απαραίτητη η συνεχής παρακολούθηση από εμάς. Το μυστικό λοιπόν για να είναι ένα παιδί και διαβασμένο και οι γονείς να είμαστε ήρεμοι χωρίς εντάσεις είναι να ισχύουν οι παρακάτω προϋποθέσεις.
Η βασική προϋπόθεση είναι να υπάρχουν όρια στα παιδιά. Τα όρια στα παιδιά τίθενται με διάφορους τρόπους και δύο από τους τρόπους αυτούς είναι:
1. Συνέπεια και η σταθερότητα σε αυτό που έχουμε πει (πχ τιμωρία ή ανταμοιβή για κάτι)
2. αλλά και ο τόνος της φωνής μας.
Πιο συγκεκριμένα, αν θέλουμε να κάνουμε μια παρατήρηση στο παιδί για το διάβασμά του και η παρατήρηση αυτή δεν γίνει με σταθερότητα τότε ο γονέας φαίνεται ασυνεπής στο παιδί. Η ασυνέπεια είναι κάτι που τα παιδιά δεν μας το συγχωρούν! Μετά από μια ασυνέπεια παίζουν με τα όρια και τις αντοχές μας. Τα παιδιά όταν κάνουν τις σκανταλιές τους τις κάνουν γιατί θέλουν να βρουν τα όριά τους, θέλουν να τραβούν την προσοχή. Για αυτό πολλές φορές μπορεί να ακούσουν την παρατήρηση ενός τρίτου (πχ γιαγιά, δάσκαλος, άγνωστος), καθώς την καταλαβαίνουν ενώ με μας παίζεται ένα παιχνίδι ορίων.
Επίσης, το παιδί μάς ακούει πιο πολύ αν η φωνή μας είναι σταθερή και γλυκιά και χρησιμοποιούμε το α΄ ενικό και όχι το β΄. Για παράδειγμα: «Νιώθω ότι είναι καλό να διαβάσεις κι άλλο» αντί «Δεν διάβασες αρκετά»!!
Άρα,
1. Η σταθερή φωνή, το σαφές μήνυμα που δίνεται στα παιδιά είναι και η λύση στο πρόβλημα της μελέτης.
2. Η λίστα με τις υποχρεώσεις.
3. Το να μην κάθεται πάντα κάποιος κοντά στο παιδί ούτε καν για να το επιβλέπει, ώστε να μπει στη διαδικασία να διορθώνει μόνο του τις ασκήσεις.
4. Το να ξέρει το παιδί ότι οι γονείς είναι σταθεροί στην άποψή τους. Εδώ είναι η συνέπεια που αναφέραμε. Αν, λοιπόν, έχουμε βάλει ως «τιμωρία» στο παιδί να μην δει πχ τηλεόραση αν δεν έχει πρώτα διαβάσει, θα το τηρήσουμε ρητά! Ακόμα και αν είμαστε έτοιμοι να σπάσουμε. Ας θυμόμαστε πως ο καλός γονιός είναι αυτός που έβαλε όρια στα παιδιά του.
5. Η επικοινωνία με το παιδί πρέπει να είναι ένα συνεχές «δοũναι» και «λαβεîν» όπου το παιδί θα γνωρίζει ότι όταν ο γονέας λέει κάτι το εννοεί.
6. Και για τον γονέα θα είναι πιο εύκολο να αποποιηθεί τις μικρο-παρατηρήσεις σε ασήμαντα πράγματα οι οποίες μόνο κακό κάνουν. Δυσκολεύουν το ρόλο του γονέα να θέσει όρια και προτεραιότητες.
Ας έχουμε, λοιπόν, υπόψη μας ότι η σταθερότητα αλλά όχι η αυταρχικότητα, η συνέπεια αλλά όχι η απειλή μπορούν να βοηθήσουν τόσο στην καλή σχέση με το παιδί μας όσο και στο να θέσει τις προτεραιότητές του.
Μετά από την σύντομη παρουσίαση των κάποιων λύσεων σχετικά με τη θέσπιση ορίων ας περάσουμε πάλι στην εργασία του παιδιού στο σπίτι. Το δίπτυχο «Σπίτι και Διάβασμα» συνεισφέρουν στην καλή διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού. Για αυτό είναι σημαντικό να υπάρχουν:
1. Πρόγραμμα εργασίας που το έχουμε θέσει μαζί με το παιδί.
2. Ελεύθερος χρόνος (σύντομα σχετικό άρθρο)
3. Προσωπικός χώρος. Δηλαδή δικό του χώρο για να διαβάζει.
4. Ησυχία την ώρα του διαβάσματος.
5. Αποφυγή υποτίμησης της εργασίας του παιδιού («Τι έχεις εσυ; πφφ»).
6. Προτεραιότητα στα σχολικά καθήκοντα του παιδιού.
7. Να διαβάζει κυρίως μόνο του.
8. Να φτιάχνει τη τσάντα του πάντα μόνο του.
9. Να δείχνουμε εμπιστοσύνη στο παιδί ώστε να αυτενεργεί.
10. Να εξασφαλίζεται καθημερινά κάποια ώρα για παιχνίδι.
11. ΠΡΟΣΟΧΗ: η κόπωση προκαλεί το αντίθετο αποτέλεσμα από ότι αναμένουμε από τα παιδιά μας.
12. Να μάθει και να τηρεί από πολύ νωρίς ένα σύστημα εργασίας.
13. ΠΡΟΣΟΧΗ: στα εξωσχολικά του μαθήματα. ΜΗΝ ΤΟ ΦΟΡΤΩΝΟΥΝ!
14. Πνεύμα συνεργασίας με τους δασκάλους εκ μέρους μας.
15. Ας μην φερόμαστε στα παιδιά ως πολύ μικρά και τα συνηθίσουμε στην αναβολή!
16. Ας μην τα «παρατήσουμε» να τα κάνουν όλα μόνα τους σαν να είναι ενήλικες.
Και ας θυμόμαστε όταν βάζουμε κάποιους κανόνες πως είναι παιδιά και για αυτό είναι καλό να μην έχουμε τις απαιτήσεις όπως σε έναν ενήλικα.
Αλλά ας θυμόμαστε και πάλι όταν βάζουμε όρια, όπως πχ στη μελέτη το παρακάτω: «Όποιος δεν έχει σύνορα δεν έχει και τη δυνατότητα να κοιτάξει πέρα από αυτά». Για αυτό όταν βάζουμε όρια και κανόνες στα παιδιά τα βοηθάμε να πάνε παρακάτω!
(Πηγή tv-greek-sansimera.blogspot.com)
ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
-
Συγγενικό πρόσωπο ήταν αυτό που κρύβεται πίσω από την απαγωγή του 18μηνου Σταύρου στην Κύπρο. Το μικρό παιδί είχε που απήχθη την περ...
-
Πραγματικό σοκ στην κοινωνία της Αμαλιάδας. Μωρό άφησε την τελευταία του πνοή στα χέρια των γονιών του. Οι γονείς έφτασαν εσπευσμ...
-
Τον γύρο του κόσμου κάνει μια σοκαριστική είδηση σύμφωνα με την οποία μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο 90 άντρες βίασαν 90 φορές ένα ανήλικο κορί...
-
Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στέλνοντάς μας email στο: g_laios@otenet.gr & glaios66@gmail.com
-
Συνδυασμός ΠΑΛΛΗΝΗ-ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ Παλλήνη 2 ...
-
Ένα φιλμ κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους που δημοσιεύθηκε και διακινείτε μέσω Ίντερνετ και φέρει τη σφραγίδα του βραβευμένου Ισραηλινού σκ...
-
Η αύξηση του ορίου ηλικίας στα 67 έτη- μέτρο που θα συμπαρασύρει και τα «ενδιάμεσα« όρια ηλικίας- βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο των συζητήσ...
-
«Η μόνη βιώσιμη λύση» Η αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Μαρία Λεβαντή, εξήγησε στους επιφυλακτικούς πολίτες τους λόγους για τους...
-
ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» με αφορμή την έναρξη της ...
-
«Το Χαμόγελο του Παιδιού», παρά τις δυσκολίες, συνεχίζει σταθερά το έργο του. Μία από τις σημαντικές δράσεις του, είναι η υλική, κοινωνική,...
Labels
- αδυνάτισμα (8)
- Ανθρώπινες σχέσεις (113)
- ανθρώπινος κόσμος (15)
- Ασφάλεια στο internet (12)
- γρίπη των χοίρων (12)
- διατροφή και υγεία (38)
- Εγκληματικότητα (13)
- εγκυμοσύνη (17)
- ειδήσεις επικαιρότητα (57)
- επικαιρότητα (46)
- επιστήμη (110)
- Επιστήμη - Υγεία (66)
- Επιστημονικές εξελίξεις (139)
- ευτυχία (20)
- ευτυχισμένα παιδιά (11)
- Ευτυχισμένοι γονείς (11)
- Εφηβεία (23)
- Κακοποίηση παιδιού (23)
- κάπνισμα (21)
- καρδια (18)
- καρκίνος (73)
- καρκίνος μαστού (11)
- καρκίνος του μαστού (9)
- καταθλιψη (11)
- μωρά (29)
- μωρό (21)
- Οικογένεια - Eνδοοικογενειακή βία (13)
- παιδεραστής (12)
- παιδεραστία (18)
- παιδί (115)
- Παιδί Υγεία (51)
- Παιδί - Γονείς (110)
- Παιδί - Γονείς ( Αποπλάνηση παιδιού ) (14)
- Παιδί - Γονείς ( Internet ) (20)
- Παιδί - Γονείς (Ναρκωτικά - Αλκοόλ) (6)
- Παιδί - Γονείς (Παιδοφιλία ) (7)
- Παιδί - Γονείς (προβληματική συμπεριφορά) (8)
- Παιδί - Γονείς (videos) (4)
- Παιδί Αθλητισμός (7)
- Παιδί και Παιχνίδι (11)
- παιδί και υγεία (13)
- Παιδί παιχνίδι (7)
- Παιδί σεξουαλική βία (12)
- παιδί σχολείο (11)
- Παιδί Υγεία (26)
- σεξ (12)
- σεξουαλική ζωή (16)
- σεξουαλική κακοποίηση (13)
- συμβουλες (32)
- Συμβουλές (90)
- Υγεία (482)
- υγεία πρόληψη (128)
- Υγεία πρόληψη συμπτώματα (256)
- Amber Alert (18)
- internet (21)
- world news (159)
ΑΡΧΕΙΟΘΗΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
Πώς οι γονείς μπορούν να βάλουν όρια στα παιδιά και να τα βοηθήσουν
Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009Αναρτήθηκε από ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΑΪΟΣ στις Κυριακή, Σεπτεμβρίου 27, 2009
Ετικέτες συμβουλές σε γονείς, σχέσεις, σχολείο
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου