Η έντονη σωματική άσκηση προλαμβάνει τους θανάτους από καρκίνο

Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2009

StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

Οι άνδρες που γυμνάζονται σκληρά είναι λιγότερο πιθανό να αποβιώσουν από καρκίνο, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο British Journal of Sports Medicine.

Η σωματική άσκηση έχει σχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο καρκίνου σε ορισμένες ομάδες του πληθυσμού. Αλλά η ποσότητα και η ένταση της που τείνουν να μειώνουν τον πρόωρο θάνατο βασίζονται σε ελάχιστα κλινικά δεδομένα.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κουόπιο στην Φινλανδία μελέτησαν 2.560 άνδρες από την ανατολική Φινλανδία χωρίς ιστορικό καρκίνου στην αρχή της μελέτης. Κατά την διάρκεια των 16,7 ετών της έρευνας, συνολικά 181 άνδρες απεβίωσαν από καρκίνο.

Οι επιστήμονες μέτρησαν την σωματική δραστηριότητα σε μεταβολικές μονάδες, μονάδα μέτρησης της δαπάνης ενέργειας.

Οι άνδρες ήταν κατά μέσο όρο 53 ετών, κατά την διενέργεια της μελέτης. Η μέση ένταση της ψυχαγωγικής σωματικής άσκησης ήταν 4,5 μεταβολικές μονάδες και η μέση διάρκεια της γυμναστικής στα 462 λεπτά την εβδομάδα. Ωστόσο, το 27% των ανδρών γυμναζόταν λιγότερο από 30 λεπτά την ημέρα.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι υπήρχε αύξηση της τάξης των 1,2 μεταβολικών μονάδων στην μέση ένταση της ψυχαγωγικής σωματικής δραστηριότητας που σχετίστηκε με 15% μείωση του σχετικού κινδύνου θανάτου από καρκίνο, μετά από συνυπολογισμό παραγόντων όπως η ηλικία, το κάπνισμα, της χρήσης αλκοόλ, του σωματικού βάρους και της πρόσληψης λιπαρών. Αυτό αποδίδεται κυρίως στους μειωμένους κινδύνους εκδήλωσης καρκίνων του πνεύμονα και του γαστρεντερικού συστήματος.

Συγκριτικά με τους άνδρες με σωματική δραστηριότητα λιγότερο από 3,5 μεταβολικές μονάδες, εκείνοι με δραστηριότητα ανώτερη των 5,2 μεταβολικών μονάδων είχαν 36% μειωμένο σχετικό κίνδυνο καρκινο-σχετικού θανάτου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ένταση της σωματικής άσκησης είχε σχέση με τους θανάτους από καρκίνο μόνο μεταξύ αυτών των ανδρών που αθλούνταν περισσότερα από 30 λεπτά κάθε μέρα.

(Πηγή health.in.gr)